باندپهن

باندپهن ثابت

November 6, 2022
16:04 یکشنبه، 15ام آبانماه 1401
کد خبر: 140113

بیدخام: هیچ گونه افزایش تعرفه ای در مکالمه تلفن ثابت صورت نگرفته است

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به برخی گلایه های مطرح شده در خصوص افزایش هزینه مکالمه تلفن های ثابت گفت: آن چه به عنوان افزایش هزینه مشاهده می شود، اخذ حداقل هزینه نگهداری بر اساس دستورالعمل هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی برطبق مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده و هیچ گونه افزایش تعرفه ای در تلفن ثابت رخ نداده است.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، بیدخام با بیان اینکه مکالمات تلفن ثابت تا سقف هزینه نگهداری در کل کشور برای مشترکان رایگان است، گفت: تعرفه شامل نرخ مکالمات می شود که هیچ افزایشی نداشته است و بر اساس بررسی های انجام شده، اجرایی شدن این مصوبه، در کاهش هزینه های سبد خانوار نیز نقش مهمی بر عهده دارد.
 
وی یادآور شد: همانند سال های گذشته، نرخ مکالمات درون استانی ۴۵ ریال، بین استانی۳۳۰ریال و ارتباط از ثابت به همراه حدود ۶۰۰ ریال است. بر این اساس، مشترکان تهرانی از ابتدای شهریور ، با پرداخت ۲۰ هزارتومان هزینه ماهانه خدمات مکالمه، ۴هزار و ۴۴۴ دقیقه مکالمه رایگان درون شهری یا معادل همان مبلغ، مکالمات بین استانی و همراه دریافت می کنند.
 
بیدخام با اشاره به اینکه تعرفه های مخابراتی ۱۲ سال تغییر نکرده است افزود: این طرح برای سایر مراکز استان ها ، ۱۵هزار تومان و ۳هزار و۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و سایرشهرها، ۱۰ هزار تومان و ۲هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان است.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: این مصوبه در توسعه زیرساخت های مخابرات هم تاثیرگذار است، زیرا هر خط تلفن به طور میانگین ماهانه ۳۰ هزار تومان هزینه نگهداری بوده و مبلغ دریافت شده، همچنان فاصله قابل توجهی با حداقل هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.