تلفن همراه

گوشی

November 6, 2022
16:25 یکشنبه، 15ام آبانماه 1401
کد خبر: 140118

سامسونگ باز هم اپل را به خاطر نداشتن گوشی تاشو به سخره گرفت

سامسونگ بار دیگر یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه منتشر کرده و طی آن اپل را به خاطر عدم تولید گوشی تاشو به سخره گرفته است.
سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند، چه تاشو و چه معمولی، به حساب می‌آید. در نتیجه‌ی همین موضوع گاهی اوقات بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی اپل را در ویدیوهای تبلیغاتی مختلف به خاطر عدم توانایی در تولید گوشی تاشو به سخره می‌گیرد.
 
البته نمی‌توانیم بگوییم عدم تولید گوشی تاشو توسط اپل به خاطر عدم توانایی این شرکت است؛ مطالب تحلیلی مختلفی در این رابطه منتشر شده که در نهایت متوجه شدیم اپل هم تمرکز خود را روی تولید یک سری محصولات دیگر نظیر هدست واقعیت ترکیبی منعطف کرده و هم اینکه فعلا نمی‌تواند از فروش گوشی تاشو حاشیه سودی را که مد نظر دارد دریافت کند.
 
با این حال سامسونگ تا زمانی که اپل نخستین گوشی تاشوی خود را تولید نکرده، دست‌بردار نیست و اکنون چندمین بار است که رقیب خود را به خاطر همین موضوع در ویدیوهای تبلیغاتی خود می‌کوبد. هرچند گاهی اوقات هم مجبور می‌شود آن‌ها را پاک کند. مثلا سامسونگ وقتی اپل جک هدفون را از گوشی‌هایش برداشت در یک ویدیو به این موضوع اشاره کرد و به انتقاد از تصمیم این شرکت پرداخت. بعد از اینکه گلکسی نوت ۱۰ هم بدون این جک محبوب راهی بازار شد، دیگر به صورت رسمی نمی‌شد این ویدیو را پیدا کرد چرا که سامسونگ آن را پنهان کرده بود.
 
در جدیدترین ویدیو اما سامسونگ کاربران گوشی‌های آیفون را تشویق می‌کند تا از «حصار رد بشوند» که در واقع به معنای این است که گوشی خود را تغییر دهند. این ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای که روز گذشته در کانال رسمی سامسونگ شعبه‌ی آمریکا در یوتیوب منتشر شد مردی را نشان می‌دهد که روی یک حصار نشسته است. حال دو نفر که ظاهرا کاربر آیفون هستند از او می‌خواهند که از دیوار پایین بیاید و به آن سمت نرود. او در پاسخ می‌گوید: «چرا؟ آن‌ها گوشی‌های تاشو و دوربین‌های فوق‌العاده دارند». کاربر آیفون هم می‌گوید: «نیازی نیست به آن سمت بروی. ما منتظر هستیم تا همه‌ی آن‌ها به این سمت بیایند». اما آن فرد در پاسخ می‌گوید که آن‌ها همان جا هستند به این معنا که قرار نیست به این سمت بیایند. کاربر آیفون هم می‌گوید: «این کاری است که انجام می‌دهیم، ما صبر می‌کنیم». به این معنا که کاربران اپل باید همیشه منتظر بمانند.
 
به صورت کلی اگرچه به دوربین هم در این مکالمه اشاره شده اما با این حال تمام قصد سامسونگ این بوده که عدم وجود گوشی تاشو در سبد محصولات اپل را به سخره بگیرد. هرچند گفته می‌شود در سال ۲۰۲۴ اپل بالاخره نخستین گوشی تاشوی خود را راهی بازار خواهد کرد. این خبری است که خود سامسونگ آن را منتشر کرده و به احتمال زیاد خودش هم تأمین‌کننده‌ی نمایشگر این محصولات برای رقیب خواهد بود.
 
انتظار می‌رود گوشی تاشوی اپل یک آیپد یا یک دستگاه هیبریدی باشد؛ یعنی محصولی با قابلیت گلکسی زد فولد. اگر اپل قصد داشته باشد در سال ۲۰۲۴ هم از یک گوشی تاشو رونمایی کند، برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به آن اکنون باید در مرحله‌ی نهایی باشد. حالا سامسونگ بیش از یک سال فرصت دارد تا بار دیگر اپل را به خاطر عدم تولید یک گوشی تاشو به سخره بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.