تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

November 8, 2022
12:38 سه شنبه، 17ام آبانماه 1401
کد خبر: 140167

اندروید ۱۳ برای سری گلکسی S20 و نوت ۲۰ عرضه شد

سامسونگ به‌تازگی نسخه پایدار رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ را برای گوشی‌های سری گلکسی S20 و نوت ۲۰ عرضه کرده است.
سامسونگ از یکی دو هفته‌ی پیش فرایند انتشار آپدیت اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 را برای گوشی‌های خود آغاز کرده و در طول همین مدت زمان کوتاه چهار سری از پرچم‌دارانش را هم آپدیت کرده است. سری گلکسی S22 طبیعتا به عنوان جدیدترین پرچم‌داران از سری گلکسی S، نخستین گوشی‌هایی بودند که آپدیت یادشده را دریافت کردند، بعد از آن‌ها نوبت به سری S21 رسید که روز گذشته خبر انتشار اندروید ۱۳ برای آن‌ها منتشر شد. حالا هم نوبت به کاربران سری S20 و نوت ۲۰ رسیده تا طعم سیستم‌عامل و رابط کاربری جدید را بچشند.
 
با عرضه‌ی اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 برای سری گلکسی S20 و نوت ۲۰، تاکنون ۱۲ گوشی پرچم‌دار سامسونگ از سال‌های مختلف این آپدیت را دریافت کرده‌اند. سرعت سامسونگ در انتشار آپدیت در مقایسه با سایر شرکت‌های دیگر بسیار بالاتر بوده چرا که در حال حاضر هیچ شرکتی نتوانسته تا این تعداد پرچم‌دار را به اندروید جدید آن هم در نسخه‌ی پایدار مجهز کند.
 
در حال حاضر اندروید ۱۳ فقط برای نسخه‌های مجهز به تراشه‌ی اگزینوس این گوشی‌ها در دسترس قرار دارد. البته یک پیش‌نیاز برای دریافت این آپدیت این است که بسته‌ی امنیتی ماه اکتبر ۲۰۲۲ از قبل روی گوشی نصب شده باشد. برای آن دسته از کاربرانی که از نسخه‌ی مجهز به اسنپدراگون این گوشی‌ها استفاده می‌کنند هم جای نگرانی وجود ندارد چرا که طی روزهای آتی قطعا این کاربران هم آپدیت یادشده را دریافت خواهند کرد.
 
اگر شما هم از کاربران سری گلکسی S20 و نوت ۲۰ هستید، توجه داشته باشید که آپدیت One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ بیش از ۲ گیگابایت حجم دارد و در نتیجه فرایند دانلود و نصب آن ممکن است طول بکشد. بنابراین حتما گوشی را با شارژ کامل آپدیت کنید.
 
در حال حاضر اطلاعات خاصی از این بابت که چه قابلیت‌هایی با One UI 5.0 قرار است به گوشی‌های یادشده‌ی سامسونگ اضافه شود در اختیار نداریم اما یک سری از آن‌ها که برای عموم کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت عبارت‌اند از:
 
امکان دسته‌بندی ویجت‌ها
بهبود هاب حریم خصوصی
تغییر رابط کاربری اعلانات
امکان تشخیص متن در هر جایی با قابلیت OCR (این قابلیت به دوربین، صفحه‌کلید و… اضافه شده است)
ژست‌های جدید مولتی تسکینگ
قابلیت جدید Pro Mode برای دوربین
بهبود تنظیمات بخش دسترسی
امکان نوت‌برداری در طول تماس
علاوه بر قابلیت‌های ذکر شده در بالا، اندروید ۱۳ در گوشی‌های سامسونگ هم یک سری بهبودی‌هایی با خود به همراه دارد که به کاربران اجازه می‌دهد داده‌های خود را از تعمیرکارانی که گوشی را تعمیر می‌کنند پنهان کنند. همچنین به بیکسبی هم یک قابلیت جدید و جذاب اضافه شده که اجازه می‌دهد کاربر با یک سری متن خاص به تماس‌ها پاسخ دهد. اضافه شدن قابلیت‌های جدید به Modes و پشتیبانی از تصاویر زمینه‌ی ویدیویی هم از جمله قابلیت‌های جدیدی هستند که قرار است با آپدیت اندروید ۱۳ به گوشی‌های سامسونگ اضافه شوند.
 
اگر می‌خواهید ببینید آیا گوشی شما آپدیت یادشده را دریافت کرده یا خیر کافی است به بخش تنظیمات رفته و در قسمت Software Updates (بروزرسانی نرم‌افزار) روی گزینه‌ی Download and Install (دانلود و نصب) کلیک کنید. اگر آپدیت خاصی در دسترس بود خود گوشی به صورت خودکار آن را دانلود خواهد کرد. در غیر این صورت باید اندکی منتظر بمانید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.