تلفن همراه

فناوری

November 8, 2022
19:14 سه شنبه، 17ام آبانماه 1401
کد خبر: 140200

سامسونگ فرمان‌های حرکتی پنل پشتی را به گوشی‌هایش می‌آورد

سامسونگ بالاخره تصمیم گرفته ژست‌های پنل پشتی را به گوشی‌های خود اضافه کند. ژست‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند با ضربه زدن روی پنل پشتی با الگوی خاص یک سری فرامین را به گوشی ارسال کنند.
سامسونگ طی چند سال اخیر، در زمینه‌ی عرضه‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری عملکرد بسیار خوبی داشته است. برای مثال اندروید ۱۳ تنها یکی دو هفته بعد از اینکه برای سری گلکسی S22 عرضه شد، برای کاربران گوشی‌های گلکسی S21 هم در دسترس قرار گرفت. اما قابلیت جدیدی که این شرکت به‌تازگی فرایند توسعه‌ی آن را به پایان رسانده به اندروید جدید مرتبط نیست.
 
مدت زمان زیادی است که یک سری از شرکت‌های اندرویدی روی قابلیت ژست‌های پنل پشتی کار می‌کنند. گوگل یکی از این شرکت‌هاست که البته گوشی‌های این شرکت همین حالا هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. البته این قابلیت در حالی قرار است به گوشی‌های سامسونگ اضافه شود که کاربران به صورت رسمی آن را دریافت نمی‌کنند. یعنی ژست‌های پنل پشتی چیزی نیست که انتظار داشته باشید با عرضه‌ی یک آپدیت عمومی برای همه منتشر شود.
 
اگر به شخصی‌سازی گوشی‌های سامسونگ علاقه‌مند هستید، بعید است نام Good Lock تاکنون به گوشتان نخورده باشد. این اپلیکیشن ابزارهای متنوعی را جهت شخصی‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و مخصوص گوشی‌های سامسونگ است. ژست‌های پنل پشتی هم به عنوان یکی از ماژول‌های جدید این اپلیکیشن قرار است به گوشی‌های سامسونگ اضافه شود.
 
این قابلیت اکنون و به لطف اپلیکیشن یادشده قابل شخصی‌سازی نیز هست. برای مثال شما می‌توانید آن را برای ثبت اسکرین‌شات، اجرای یک برنامه‌ی خاص، فعال / غیرفعال کردن یک تنظیم خاص، فرا خواندن دستیار صوتی، روشن کردن چراغ قوه و… استفاده کنید.
 
علاوه بر این‌ها، ماژول یادشده این اجازه را به شما می‌دهد تا ترتیب گزینه‌های موجود در منوی تنظیمات را تغییر داده و مطابق سلیقه‌ی خود در بیاورید. امکان تغییر عملکرد کلید پاور هم وجود دارد. برای مثال می‌توانید تعیین کنید وقتی کلید پاور را فشار می‌دهید و نگه می‌دارید، چه اتفاقی رخ دهد. برای گلکسی زد فولد ۴ که در دسته‌ی گوشی‌های تاشو قرار می‌گیرد، یک گزینه‌ی جالب وجود دارد و آن هم این است که می‌توانند اندکی روی نمایشگر فشار دهند تا یک ژست خاص انجام شود.
 
باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که ژست‌های پنل پشتی زمانی که گوشی در حالت آماده بکار باشد کار نخواهد کرد. همچنین زمانی که گوشی قفل باشد یا باتری کمتر از ۱۵٪ شارژ داشته باشد، نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.
 
همانطور که گفته شد، در بین شرکت‌های اندرویدی، فقط گوگل است که ژست‌های پنل پشتی را به گوشی‌هایش اضافه کرده و اپل هم که مدت‌هاست گوشی‌هایش از آن پشتیبانی می‌کنند. در بین سه شرکت بزرگ فعال در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند، فقط سامسونگ بود که گوشی‌هایش از ژست‌های پنل پشتی بهره نمی‌بردند که البته حالا و به لطف ماژول جدید اپلیکیشن Good Lock قرار است این اتفاق رخ دهد.
 
متأسفانه از این بابت که چه گوشی‌هایی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند اطلاعی نداریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.