رسانه‌های اجتماعی

November 9, 2022
16:39 چهارشنبه، 18ام آبانماه 1401
کد خبر: 140227

توییتر اکانت‌های رسمی را با تیک خاکستری و برچسب جدید Official متمایز می‌کند

یکی از مدیران توییتر می‌گوید با عرضه سرویس بلو، اکانت‌های رسمی یک برچسب جدید دریافت می‌کنند تا اعتبار آن‌ها را نشان دهد.
 
به نظر می‌رسد که توییتر بالاخره نقص مهم ارائه تیک آبی با سرویس بلو را پذیرفته و به همین منظور می‌خواهد از برچسبی تحت عنوان Official به همراه یک تیک خاکستری جدید استفاده کند. این برچسب به مسئولان دولتی، شرکت‌ها و چهره‌های شناخته‌شده ارائه خواهد شد تا وجه تمایزی بین این گروه و گروه کاربرانی باشد که صرفاً توییتر بلو خریداری کرده‌اند.
 
«استر کرافورد» که وظیفه هدایت پروژه جدید توییتر بلو را برعهده دارد، در توییتی در این‌باره نوشته است: «بسیاری از شما پرسیده بودید که چطور می‌توان مشترکان توییتر بلو با تیک آبی را از اکانت‌هایی که به‌صورت رسمی تأیید شده‌اند، تشخیص داد. به همین خاطر در زمان عرضه [بلو] از برچسب Official برای اکانت‌های منتخب رونمایی می‌کنیم.»
 
به گفته کرافورد، اکانت‌هایی که این برچسب را دریافت خواهند کرد، شامل مسئولان دولتی، شرکت‌ها، شرکای تجاری، رسانه‌های بزرگ، ناشران و برخی از چهره‌های شناخته‌شده خواهند بود. البته اینکه از قبل تیک آبی داشته باشید، به معنای این نیست که به‌طور خودکار برچسب Official را دریافت می‌کنید. به‌علاوه، این برچسب خریدنی نیست و خود توییتر تصمیم می‌گیرد که چه کسانی باید آن را داشته باشند.
 
تیک خاکستری جدید در صفحه اکانت توییتر
 
کرافورد به‌عنوان نمونه، تصویری از اکانت Twitter@ را منتشر کرده است که این برچسب را دارد، اما در عمل اگر به این صفحه بروید، نمی‌توانید برچسبی ببینید. دلیل این مغایرت احتمالاً به‌خاطر این است که سرویس توییتر بلو هنوز راه‌اندازی نشده است. همچنین، مشخص نیست که این برچسب صرفاً از داخل صفحه پروفایل افراد قابل مشاهده است یا در زمان مشاهده توییت‌ها هم دیده خواهد شد.
 
از زمان معرفی نسخه جدید سرویس توییتر بلو، انتقادات زیادی به سمت ایلان ماسک روانه شد. کاربران معتقد بودند که این تغییر باعث می‌شود تیک آبی کاربرد اصلی خود را در معرفی حساب‌های رسمی از دست بدهد. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که مدیریت جدید توییتر کمی عقب‌نشینی کرده و پس از به تعویق انداختن عرضه این سرویس تا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، آن‌ها حالا برچسب Official را به عنوان راهکاری برای حل این مشکل ارائه کرده‌اند.
 
تنها سؤالی که پیش می‌آید این است که اگر برچسب Official قرار است جای نسخه قبلی تیک آبی را بگیرد، نسخه جدید تیک آبی به چه دردی خواهد خورد؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.