رسانه‌های اجتماعی

November 9, 2022
16:51 چهارشنبه، 18ام آبانماه 1401
کد خبر: 140228

متا ۱۱۰۰ کارمند را اخراج می کند

متاپلتفرمز روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۳ درصد نیروی کار یا ۱۱۰۰ نفر از کارمندانش را اخراج می کند.
به گزارش رویترز، این یکی از بزرگترین موارد اخراج کارمندان در سال جاری و درحالی است که شرکت مادر فیس بوک با افزایش هزینه ها و ضعف در بازار تبلیغات آنلاین دست و پنجه نرم می کند.
 
این نخستین بار در تاریخچه ۱۸ ساله فعالیت متا است که چنین حجم گسترده ای از کارمندان شرکت اخراج می شود. پیش از این نیز شرکت های فناوری بزرگ دیگر از جمله توئیتر و مایکروسافت نیز مجبور به اخراج کارمندان خود شده اند.
 
شیوع ویروس کرونا به شکوفایی شرکت های فناوری و افزایش ارزش آنها منجر شد. اما در سال جاری میلادی به دلیل افزایش نرخ تورم و رسیدن به بالاترین میزان طی یک دهه و افزایش نرخ سود بانکی به این شرکت خسارت زد.
 
مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی این شرکت در پیامی برای کارمندان نوشت: نه تنها وضعیت تجارت آنلاین به هنجارهای قبلی بازگشته، بلکه رکود اقتصادی، افزایش رقابت و کاهش تبلیغات نشان می دهند کاهش درآمد بیش از میزانی است که من پیش بینی کرده بودم. من درباره وضعیت اشتباه کردم و مسئولیت آن را قبول می کنم.
 
این شرک همچنین تصمیم دارد هزینه های خود را کم و استخدام نیروی انسانی جدید را در سه ماهه نخست سال آینده میلادی متوقف کند. البته مدیران شرکت هنوز هزینه ها و صرفه جویی ناشی از این اقدامات را اعلام نکرده اند.
 
متا به کارمندان اخراجی حقوق پایه ۱۶ هفته همراه دستمزد دو هفته به ازای هر سال خدمت را به عنوان بخشی از بسته جدایی از کار ارائه می کند.
 
کارمندان اخراجی سهام خود از شرکت و پوشش بیمه درمانی به مدت ۶ ماه را دریافت خواهند کرد.
 
در پایان سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی متا ۸۷ هزار و ۳۱۴ کارمند استخدامی داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.