تلفن همراه

گوشی

November 9, 2022
18:14 چهارشنبه، 18ام آبانماه 1401
کد خبر: 140236

گلکسی A54 5G شاید زودتر از انتظار راهی بازار شود

با توجه به گواهی ۳C که گلکسی A54 5G به‌تازگی موفق به دریافت آن شده به نظر می‌رسد باید سال آینده زودتر از انتظار شاهد عرضه‌ی آن به بازار باشیم.
 
سامسونگ معمولا در ماه مارس هر سال رویداد کوچکی را جهت رونمایی از گوشی‌های میان‌رده‌ی خود برگزار می‌کند. در این رویداد میان‌رده‌های اقتصادی تا پریمیوم رونمایی می‌شوند که امسال شامل گلکسی A33 5G، گلکسی A53 5G و گلکسی A73 5G می‌شدند. در این بین گلکسی A33 میان‌رده‌ای اقتصادی و A73 هم میان‌رده‌ی پریمیوم محسوب می‌شود که از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد.
 
اما اینطور که به نظر می‌رسد، در سال ۲۰۲۳ ظاهرا قرار است اوضاع اندکی دستخوش تغییرات شود. این یعنی شاید سامسونگ تصمیم بگیرد گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را زودتر از انتظار راهی بازار کند چرا که به‌تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه گلکسی A54 5G توانسته گواهی ۳C خود را دریافت کند.
 
این موضوع دو نکته را به ما می‌فهماند. نخست اینکه سامسونگ قصد دارد مانند دو نسل قبل یعنی گلکسی A53 و A52، این گوشی را هم در بازار چین به فروش برساند. دوم و مهم‌تر اینکه گلکسی A52 5G در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۱ این گواهی را دریافت کرد و سپس در ماه مارس راهی بازار شد. گلکسی A53 5G هم در ماه ژانویه موفق به دریافت این گواهی شد و سپس در ماه مارس سامسونگ رسما آن را راهی بازار کرد. حالا می‌بینیم که جانشین آن یعنی گلکسی A54 نه تنها در سال ۲۰۲۲ بلکه در شرایطی که بیش از یک ماه تا پایان سال جاری زمان باقی مانده موفق به اخذ این گواهی شده است.
معمولا یکی دو ماه بعد از دریافت گواهی ۳C باید شاهد عرضه‌ی محصول مورد نظر به بازار باشیم. البته که این یک قانون ثابت نیست ولی در بسیاری از مواقع شرایط اینطور بوده است. حالا با این تفاسیر باید انتظار داشته باشیم رونمایی از گلکسی A54 5G حداقل ۱ ماه و حداکثر ۲ ماه زودتر صورت بگیرد. اگر این بازه‌ی زمانی پیش‌بینی شده درست از آب در بیاید، گلکسی A54 5G باید در ماه ژانویه و زودتر از سری گلکسی S23 که گفته می‌شود در نخستین هفته‌ی ماه فوریه رونمایی می‌شوند در دسترس قرار بگیرد.
 
طبق آخرین شایعات و خبرهایی که در رابطه با گلکسی A54 5G در اختیار داریم، این محصول باید از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی بهره ببرد که در کنار آن یک دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی و احتمالا یک دوربین فوق عریض با اندازه‌ای نامشخص ایفای نقش خواهد کرد. با توجه به اطلاعات کنونی، به نظر می‌رسد سامسونگ از سنسور تشخیص عمق هم درون این گوشی استفاده نخواهد کرد. هرچند فعلا اطلاعات در این زمینه بسیار محدود هستند. همچنین گفته می‌شود باتری این محصول ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود و از شارژر ۲۵ واتی هم پشتیبانی خواهد کرد. هرچند این شارژر را شما باید به صورت جداگانه خریداری کنید چون درون جعبه قرار ندارد.
 
نکته‌ای که به آن اشاره نشده، گلکسی A34 5G و گلکسی A73 5G هستند. این گوشی‌ها هم اگر برنامه‌های قبلی سامسونگ را ملاک قرار دهیم باید در کنار گلکسی A54 5G رونمایی شوند. اما متأسفانه فعلا از این بابت که آیا سامسونگ این سه محصول را در کنار هم و در یک زمان رونمایی و راهی بازار خواهد کرد بی‌اطلاع هستیم و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر بمانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.