رسانه‌های اجتماعی

November 11, 2022
14:28 جمعه، 20ام آبانماه 1401
کد خبر: 140241

استعفای ۶ مدیر ارشد توییتر در یک هفته

در حالی که ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر، طی اظهاراتی به ورشکستگی این شرکت آمریکایی اشاره کرد، حداقل ۶ مدیر اجرایی طی یک هفته اخیر از سمت خود استعفا کرده‌اند.
به گزارش راشاتودی، پس از آنکه ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر، طی اظهاراتی به ورشکستگی این شرکت آمریکایی اشاره کرد، حداقل 6 مدیر اجرایی طی یک هفته اخیر از سمت خود استعفا کرده‌اند.
 
مالک جدید این رسانه اجتماعی، روز پنج‌شنبه جلسه‌ای را برگزار کرد و بازگشت به محل کار افراد دورکار را اعلام کرد. وی در این نشست تأکید کرد که احتمال ورشکستگی این شرکت وجود دارد مگر اینکه بتواند راهی برای سودآوری پیدا کند.
 
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در میان این مدیران، یوئل راث، رئیس بخش ایمنی و اعتدال بوده است.
 
بر اساس این گزارش، ماسک علی‌رغم شکایت محافظه‌کاران مبنی بر اینکه وی مسئول بسیاری از سانسورهای سیاسی در این پلتفرم است، راث را حفظ کرده بود. این سانسورها یکی از دلایلی بود که ماسک برای خرید این شرکت ذکر کرده بود.
 
به گزارش نیویورک تایمز، ماسک در ایمیلی هنگام برگزاری این نشست نوشت: تصویر اقتصادی پیش رو وخیم است. بدون درآمد قابل توجه از اشتراک کاربران، احتمال زیادی وجود دارد که توییتر از رکود اقتصادی آتی جان سالم به در نبرد.
 
ماسک گفت: تا زمانی که توییتر نتواند از برنامه ماهانه درآمد 8 دلاری از تیک آبی خود سود کسب کند، ورشکستگی یک احتمال بسیار واقعی است و افزود که این پلتفرم در حال حاضر بیش از حد به تبلیغات وابسته است.
 
تعدادی از شرکت‌ها به دلیل کمپین فشار فعالانی که از خرید توییتر توسط ماسک خشمگین هستند و همچنین به دلیل حمایت جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، طی هفته‌های اخیر تبلیغات خود را از توییتر حذف کرده‌اند.
 
ماسک همچنین به کارکنان گفت که روزهای غذای رایگان، دورکاری و سایر مزایا به پایان رسیده است. او گفته است: «اگر می‌توانید به صورت فیزیکی وارد دفتری شوید و حاضر نشدید، استعفا پذیرفته می‌شود.
 
گزارش‌ها حاکی است که به همراه راث، پنج مدیر دیگر در هفته جاری میلادی استعفا کرده‌اند. روسای بخش‌های حریم خصوصی، امنیت اطلاعات و انطباق درست قبل از مهلت مقرر برای ارائه گزارش به دولت آمریکا، که طبق توافقنامه سال 2011 با کمیسیون تجارت فدرال این اقدام لازم بود، استعفا دادند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.