اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

November 11, 2022
21:29 جمعه، 20ام آبانماه 1401
کد خبر: 140258

وزیر ارتباطات: مشکلات مردم و کسب و کارهای فضای مجازی را در این روزها کاملا درک می کنم

تمام تلاش ما در این مدت برای این بوده که حال بخش ICT بهتر شود / مشکلات مردم و کسب و کارهای فضای مجازی را در این روزها کاملا درک می کنم / از هر پیشنهادی برای بهبود وضعیت موجود استقبال می کنیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع صاحبان و مدیران تعدادی از کسب و کارهای فضای مجازی و‌ برخی از مسوولان اصناف حوزه فناوری اطلاعات گفت: تمام تلاش ما در وزارت ارتباطات بر این است که بتوانیم حال این بخش را بهتر کنیم و برای این منظور به کمک و همراهی تمام فعالان این بخش نیازمندیم و از هر پیشنهادی برای بهبود وضعیت موجود استقبال می کنیم.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با برخی از صاحبان و مدیران کسب و کارهای فضای مجازی و برخی از مسوولان اصناف حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اقداماتی که در یک سال گذشته و در این ایام برای پایداری ارتباطات و ارائه سرویس های باکیفیت به مردم انجام شده، گفت: در شرایط امروز جامعه، ما به هیچ عنوان بی تفاوت نبودیم و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.
 
وی به نگاه ایجابی و راهبردی وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم به فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال در دولت،  آغاز پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها و هدف گذاری پوشش 80 درصدی کشور در سه سال آینده و تعیین حمایت ها و برنامه های حوزه ICT در برنامه هفتم توسعه کشور، برخی از این برنامه هاست که نشان از نگاه دولت به این حوزه دارد.
زارع پور با اشاره به اینکه پلتفرم ها و صاحبان کسب و کارها سرمایه های کشور هستند، تاکید کرد: پلتفرم ها و کسب و کارهایی در کشور فعالیت می کنند که بخش های مختلف هم باید بدانند آنان در خلق ثروت، رفاه، آسایش و اشتغال برای مردم تاثیرگذار هستند و باید نگاه به آنان تغییر کند.
وی افزود: در این دو ماه گذشته سعی کردیم که این شرایط را مدیریت کنیم و محدودیت های اینترنت را به حداقل ممکن برسانیم به طوری که تمام سرویس های مربوط به داخل کشور بدون هیچ مشکلی مشغول بکار بودند.
وزیر ارتباطات حمایت از پلتفرم های داخلی برای ارائه سرویس بهتر به مردم را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این ایام عنوان کرد و گفت: از این فرصت برای توسعه و حمایت از پلتفرم های داخلی برای ارائه سرویس بهتر به مردم حمایت کردیم تا در صورت برگشت پلتفرم های خارجی نیز مردم در انتخاب پلتفرم های خارجی در رقابت با داخلی ها، به استفاده از داخلی ها تمایل داشته باشند.
 
وی در پاسخ به انتقادات فعالان کسب و کارهای بخش خصوصی نسبت به شرایط موجود حوزه ICT، تصریح کرد: من مشکلات و مسائل مردم و کسب و کارها را در این شرایط کاملا درک می کنم و برای حل این مشکلات تلاش کردیم بقیه مجموعه های تصمیم گیر را نیز همراه کنیم.
زارع پور به آیین نامه تصویب شده برای حمایت از کسب و کارهای مجازی اشاره کرد و گفت: در این آیین نامه برای نخستین بار دارایی های نامشهود کسب و کارها می تواند به عنوان وثیقه مورد قبول بانک ها قرار گیرد و معافیت های مالیاتی مناسبی برای کسب و کارها مجازی در نظر گرفته شده است.
 
وی آیین نامه حمایت از کسب وکارهای فضای مجازی را فرصت مناسبی برای فعالان این حوزه عنوان کرد و از آنها خواست از ظرفیت این آیین نامه استفاده کنند.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص و مهاجرت نیروی های موجود از مشکلات جدی این بخش است که باید با همراهی و همکاری فعالان این بخش برای آن راه حلی پیدا کنیم.
وی افزود: تمام تلاش ما در وزارت ارتباطات این است که بتوانیم حال بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را بهتر کنیم و برای این منظور به کمک و همراهی تمام فعالان این بخش نیازمندیم و از هر پیشنهادی برای بهبود وضعیت موجود استقبال می کنیم.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست صاحبان و مدیران برخی از کسب و کارهای فضای مجازی به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و راه کارهایی را نیز در این زمینه ارائه کردند.
 
همچنین، محمدامین آقامیری معاون وزیر ارتباطات و امیرمحمد زاده لاجوردی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در این نشست به بیان اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات پیش آمده در این ایام پرداختند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.