اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

November 11, 2022
21:57 جمعه، 20ام آبانماه 1401
کد خبر: 140260

چرا انگلستان محتاج WiFi 6 است؟

ICTna.ir – بریتانیا محل رقابت چند میلیارد پوندی برای اتصال خانه‌ها با اتصال باند پهن فیبر است. حرکت آهسته غول‌های فعلی BT و Virgin Media برای نصب شبکه‌های جدید یا ارتقاء شبکه‌های مسی قدیمی در دهه 2010 باعث ایجاد گروهی از ارائه‌دهندگان شبکه جایگزین شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شبکه های جایگزین، اکنون به دنبال ارائه پهنای باند فوق سریع به میلیون ها خانه در سرتاسر بریتانیا در سریع ترین زمان ممکن هستند.
 
Fotolia_129260689_Subscription_Monthly_M-770x285.jpg
 
بر اساس گزارشی از انجمن تعاونی شبکه مستقل (INCA)، شبکه های جایگزین، پوشش فیبر به محل (FTTP) خود را تا 111 درصد در سال 2021 افزایش دادند و بیش از 5 میلیون محل را پوشش دادند، رقمی که انتظار می رود دو برابر شود. دوباره امسال شبکه های جایگزین و سرعت عرضه آن‌ها به سرعت بازار را تغییر می‌دهند و ظاهر پهنای باند بریتانیا را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد. 
 
بسیاری از ارائه دهندگان خدمات اکنون 1 گیگابایت اتصال به درب منزل مصرف کنندگان (FTTH) ارائه می دهند، اما پس از آن کیفیت اتصال در داخل خانه مانع از تجربه واقعی می شوند. پروژه گیگابیت بریتانیا، که برای افزایش چنین سرعت دانلودی طراحی شده است تا تا پایان سال 2025 به حداقل 85 درصد از محل های بریتانیا برسد، در صورتی که وای فای خانگی نتواند به طور قابل اعتماد به این سرعت ها دست یابد، این رویا دور از دسترس باقی میماند!
 
علاوه بر این، 70 درصد از تماس‌ها با ISPها درباره مشکلات پهنای باند در واقع مربوط به روتر WiFi در خانه است، بنابراین برای اینکه altnet‌ها همچنان بازار را مختل کنند، باید Wi-Fi را با کارایی بالاتر ارائه کنند.
 
WFH انتظارات را تغییر داده است
 
بخشی از دلیل تسریع عرضه‌کنندگان شبکه های جایگزین، به دلیل تقاضای بی‌سابقه‌ای برای اتصال است که در اثر همه‌گیری کووید-19 ایجاد شده است، که شاهد تغییرات پایدار در زندگی کاری و خانگی ما بود و بازار را سه سال زودتر از موعد مقرر شتاب داد.
 
قبل از همه‌گیری و در نتیجه تغییر به سمت دورکاری بیشتر از خانه، مصرف‌کنندگان اغلب در اتاقی نزدیک به محل قرارگیری روتر کار می‌کردند. تا زمانی که اتصال در نزدیکی روتر قوی بود، اکثر مصرف کنندگان با مشکلات کمی روبرو بودند. این وضعیت اکنون به طور قابل توجهی تغییر کرده است، زیرا مصرف کنندگان بیش از 30 دستگاه را به شبکه وصل کرده اند و چندین نفر از برنامه های کاربردی با پهنای باند فشرده در اتاق های مختلف خانه استفاده می کنند.
 
در حالی که مصرف‌کنندگان اغلب به زبان گیگابایت بر ثانیه صحبت نمی‌کنند، اما می‌دانند که کدام مناطق خانه‌شان نقاط کور اتصال است. سرعت خط بالایی که توسط اکثر ISP ها تبلیغ می شود، تنها زمانی مفید است که بتوان آنها را به طور قابل اعتماد در سراسر خانه تحویل داد، یا مصرف کنندگان را ناامید کرد و آنها را تشویق به تغییر کرد. برای اطمینان از اینکه ISP ها از این مشکل جلوگیری می کنند، به یک سیستم Wi-Fi پیچیده نیاز دارند که بهترین کیفیت اتصال را به تمام گوشه های خانه منتقل کند.
 
Wi-Fi 6 – اتصال با کارایی بالاتر را ارائه می دهد
 
به منظور ارائه اتصال بهتر در خانه و درک پتانسیل FTTH، ISP ها به دنبال ارائه روترهایی هستند که اتصال WiFi 6 را به مصرف کنندگان ارائه می دهند.
 
WiFi 6 از کانال های فرکانس مشابه WiFi 5 استفاده می کند – کانال های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز. با این حال، WiFi 6 ورودی های چند کاربره و خروجی های متعدد (MU-MIMO) را معرفی کرده است که باعث کاهش تراکم در شبکه می شود. در حال حاضر، در وای فای 5، فناوری downlink MU-MIMO به چهار دستگاه اجازه می دهد تا به طور همزمان به یک نقطه دسترسی (AP ) متصل شوند. با این حال، وای فای 6، هم لینک بالا و هم لینک پایین را در دستگاه های بیشتری و با سرعت بالاتر ارائه می دهد. این بدان معنی است که اطلاعات می توانند به طور همزمان توسط دستگاه های بیشتری بارگذاری و بارگیری شوند و در نتیجه جریان بدون تاخیر در تمام گوشه های خانه پخش شود.
 
علاوه بر این، یک تکامل به Wi-Fi 6 در راه است: WiFi 6e. "این حرف ای"مخفف "extended" است – WiFi 6e تا فرکانس 6 گیگاهرتز گسترش می یابد و امکان دسترسی به پهنای باند بیشتر، تاخیر کمتر و سرعت های بیشتر را فراهم می کند. این یک پیشرفت قابل توجه برای خانه های هوشمند و دفاتر است زیرا به این معنی است که دستگاه های بیشتری می توانند به هم متصل شوند و سیگنال ثابتی داشته باشند. پهنای باند اضافی به کاهش ازدحام و امکان ارسال همزمان بیشتر کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد از فیلم‌های 8K و دانلود فایل‌های بزرگ بدون دایره مخوف بافر لذت ببرید. 
 
WiFi 6 همچنین ویژگی جدید "TWT" (TWT) را ارائه می دهد که باید عمر باتری بیشتری را به دستگاه های ما ارائه دهد. TWT به AP ها اجازه می دهد در صورت نیاز به WiFi متصل شوند، به این معنی که عمر باتری آنها قابل ذخیره سازی است. در حالی که نوآوری برای اینترنت اشیا (IoT) به پیشرفت خود ادامه می دهد، مصرف انرژی و عمر باتری به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است.
 
در حالی که این نوآوری‌ها در فناوری WiFi 6 بسیار مهم هستند، اما باید با معرفی سیستم‌های مش که اتصالی را ارائه می‌دهند که به هر گوشه خانه می‌رسد، جفت شوند.
 
بازار پهنای باند بریتانیا بیش از هر زمان دیگری مورد مناقشه قرار گرفته است، و شبکه های جایگزین همچنان به چالش کشیدن ارائه دهندگان تثبیت شده و جلب توجه مصرف کنندگان ادامه می دهند. ارائه FTTH گامی مهم در بهبود اتصال در سراسر بریتانیا و از بین بردن شکاف دیجیتال است، اما ISP ها اکنون باید به این فکر کنند که چگونه خود را در یک بازار شلوغ متمایز می کنند.
 
حرکت به سمت WiFi 6 و سیستم‌های مش پیشرفته به این معنی است که اپراتورها می‌توانند پوشش، توان عملیاتی و تأخیر بهتری ارائه دهند، حساسیت کمتری نسبت به تداخل داشته باشند، دستگاه‌های بیشتری را مدیریت کنند و به دستگاه‌های مجهز به باتری تلفن همراه اجازه دهند تا از عمر باتری بهینه‌تر استفاده کنند. این آینده گیگابیت در بریتانیا است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.