اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

November 11, 2022
22:16 جمعه، 20ام آبانماه 1401
کد خبر: 140262

آفکام برای ارائه پهنای باند بهتر به آسمان نگاه می کند!

ICTna.ir – آفکام از ماهواره ها برای کمک به ارائه پهنای باند به مناطق صعب العبور حمایت می کند و از یک استراتژی فضایی جدید که شامل تخصیص طیف اضافی برای خدمات ماهواره ای است، رونمایی می کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رگولاتور مخابرات بریتانیا طیف موجود در باند Ku را برای خدمات ماهواره ای دو برابر کرده است، که به ویژه برای تعداد فزاینده اپراتورهای مدار پایین زمین (LEO) که به دنبال فضا برای ارائه پهنای باند پرسرعت هستند، خبر خوبی است.
 
epic_class_satellite-600x285.jpg
 
دو تا از این شرکت‌ها استارلینک ایلان ماسک و Canada Telesat، یک تازه‌وارد به بازار بریتانیا – مجوز ایستگاه‌های زمینی جدیدی برای تقویت فعالیت‌های خود دریافت کرده‌اند و آفکام از توانایی آنها برای خدمت به خانه‌ها و مشاغل بیشتر در سراسر کشور صحبت می‌کند.
 
استراتژی فضایی گسترده‌تر رگولاتور بریتانیا همچنین به محافظت از ماهواره‌های رصد زمین و حمایت از پرتاب‌های ماهواره‌ای جدید و مأموریت‌های آینده به ماه و مریخ می‌پردازد. اما در حال حاضر، بیشتر اقدامات مشخص در مورد گسترش پوشش پهنای باند است.
 
آفکام باند 14.25 گیگاهرتز تا 14.5 گیگاهرتز را برای اتصال ماهواره ای در زمین، هوا و دریا باز کرده است. پیش از این، مدار زمین ثابت (GSO) و ماهواره های غیر GSO به محدوده 14 گیگاهرتز-14.25 گیگاهرتز محدود شده بودند. رگولاتور بریتانیا در این مورد گفت: اپراتورهای ماهواره ای اکنون می توانند درخواست کنند که مجوزهای آنها برای محدوده جدید تمدید شود یا می توانند برای مجوز جدید درخواست دهند.
 
این سیستم‌های ماهواره‌ای NGSO را که شامل بخش LEO که به سرعت در حال رشد است شامل میشود، و آن را به‌عنوان «روشی حیاتی برای ارائه اتصال بهتر» توصیف می‌کند. در واقع، ویژگی‌های این سیستم‌ها – مانند سرعت بالا و پاسخ‌دهی، و تأخیر کم – به این معنی است که پهنای باند مبتنی بر ماهواره در نهایت به گزینه‌ای معتبر برای کسانی که در مناطق دورافتاده یا صعب العبور هستند تبدیل می‌شود. استرالینک در چند سال گذشته بیشترین عناوین اخبار را به خود اختصاص داده است و هزاران ماهواره LEO را به فضا پرتاب کرده است تا بتواند به پوشش جهانی برسد، اما شرکتهای متنوع دیگری نیز در مسیر مشابهی هستند.
 
استارلینک که سرویس پهنای باند مبتنی بر ماهواره‌اش برای یک سال یا بیشتر در بریتانیا در دسترس بوده ، مجوزهای جدیدی را از آفکام برای شش ایستگاه زمینی دروازه NGSO دریافت کرده است و این امکان را به آن می‌دهد تا پیشنهاد خود را به خانه‌ها و مشاغل بیشتری گسترش دهد. این شرکت در حال حاضر سه ایستگاه زمینی از این دست را در انگلستان اداره می کند.
 
رگولاتور انگلیس گفت که درخواستی از Telesat برای مجوز شبکه ایستگاه زمینی برای صورت فلکی ماهواره Lightspeed خود را نیز تایید کرده است که این شرکت را قادر می سازد تا برای اولین بار خدمات خود را در بریتانیا راه اندازی کند.
 
دیوید ویلیس، مدیر گروه اسپکتروم در آفکام، در بیانیه ای که همراه با اعلام استراتژی فضایی رگولاتوری این کشور منتشر شده، گفت: فناوری ماهواره؛ خدمات اینترنت سریعتر و قابل اعتمادتری را برای کسانی که در مناطق دورافتاده زندگی می کنند، و همچنین هواپیماها و کشتی ها ارائه می دهد.
 
ویلیس گفت: امروز یک گام کوچک در کار ما است تا مطمئن شویم همه می‌توانند از این جهش‌های عظیم در نوآوری بهره ببرند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.