تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 12, 2022
10:30 شنبه، 21ام آبانماه 1401
کد خبر: 140266

واحدهای زیان‌ده آمازون زیر تیغ کاهش هزینه می‌روند

غول اینترنتی آمازون با هدف کاهش هزینه، سرگرم بررسی کسب و کارهای زیان‌ده از جمله واحد دستگاهها است که الکسا در آن قرار دارد.
 
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: آمازون پس از چند ماه بررسی، به کارمندان بعضی از واحدهای زیان‌ده خود اعلام کرده است به دنبال شغل در بخشهای دیگر این شرکت باشند و در حال انتقال کارکنان به واحدهای سودآور است و تیمهای بخشهایی مانند رباتیک و خرده فروشی را تعطیل می کند.
 
آمازون به دقت سرگرم ارزیابی کسب و کار الکسا بوده و در حال حاضر بررسی این است که آیا  قابلیتهای جدیدی به این دستیار صوتی که در انواع مختلف دستگاههای آمازون وجود دارد، اضافه کند. اما افزودن قابلیتهای جدید، مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است و بسیاری از مشتریان از این دستیار صوتی فقط برای کارکردهای معدودی استفاده می کنند.
 
طبق گزارش وال استریت ژورنال به نقل از اسناد مربوطه، واحدی که الکسا در آن قرار دارد، ضرر عملیاتی بیش از پنج میلیارد دلار در سال داشته است.
 
برد گلسر، سخنگوی آمازون به رویترز گفت: ما در حال به حساب آوردن فضای کلان جاری و بررسی فرصتها به منظور بهینه کردن هزینه ها هستیم. این شرکت درباره آینده الکسا خوش بین است زیرا کسب و کار مهم و حوزه سرمایه گذاری برای آمازون مانده است.
 
این خبر چند هفته پس از هشدار آمازون درباره کندی رشد در فصل تعطیلات، منتشر شده است. آمازون در فصل تعطیلات معمولا بالاترین فروش را دارد اما اکنون می گوید مصرف کنندگان و شرکتهای نگران تورم، ممکن است پول کمتری خرج کنند.
 
آمازون هفته گذشته اعلام کرد استخدام برای نیروی کار اداری را به مدت چند ماه آینده به دلیل فضای اقتصاد کلان غیرمعمول، متوقف خواهد کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، برنامه کاهش هزینه آمازون مشابه اقدامات غول فناوری متا پلتفرمز است که چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد ۱۱ هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد. غولهای فناوری دیگر نظیر آلفابت هم استخدام جدید را متوقف کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.