بازار سرمایه

November 12, 2022
14:36 شنبه، 21ام آبانماه 1401
کد خبر: 140286

ارزش تتر از دلار آمریکا فاصله گرفت

بازار کریپتو و رمزارزها روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند و از هر گوشه‌ای اخبار منفی به گوشی می‌رسد. در تازه‌ترین خبر، آمار بازار کریپتو نشان می‌دهد که ارزش تتر USDT، بزرگترین رمزارز پایدار جهان، از دلار فاصله گرفته است.
رمزارزهای پایدار و به ویژه تتر (USDT) به عنوان یکی از مطمئن‌ترین دارایی‌های رمزارزی دارایی امنی محسوب می‌شوند که فروپاشی آنها ممکن است به فروپاشی کامل کریپتو منتهی شود.
 
داده‌های وبسایت تریدینگ‌ویو نشان می‌دهد که ارزش USDT در مقابل دلار در چند ساعت گذشته به طرز عجیبی سقوط کرده و به ۰.۹۷ دلار آمریکا رسیده است. تتر به عنوان سومین رمزارز بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار، حجم مهمی از بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است.
 
از سوی دیگر داد‌های بایننس نیز نشان می‌دهد که ارزش رمزارز پایدار این صرافی (BUSD) در مقایسه با تتر در حال افزایش است و در بالاترین سطح امروز خود به ۱.۰۳ رسیده است.
 
گفتنی است که رمزارزهای پایدار به دلیل وابستگی به ارزش دلار معمولا نوسان بسیار کمی را تجربه می‌کنند و درنتیجه نوسانات بزرگ نشان دهنده جریان‌های بزرگ سرمایه در بازار این رمزارزها است.
 
تتر مدعی است که تمام دارایی‌های رمزارزی کاربرانش را با داریی‌های واقعی از جمله دلار پشتیبانی می‌کند و شرکتی به همین نام مدیریت این دارایی‌ها را برعهده دارد.
 
بازار کریپتو در چند روز اخیر و در فروپاشی یکی از بزرگترین صرافی‌های جهان (FTX)، ضربه شدیدی را متحمل شده و بیت‌کوین کف قیمتی جدیدی را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رسانده است. رمزارزهای دیگری از جمله سولانا نیز به دلیل ارتباط نزدیک با صرافی FTX ریزشی بیش از ۵۰ درصد ارزش خود را تجربه کرده‌اند و آینده این رمزارزها در هاله‌ای از ابهام است.
 
در چنین وضعیتی، اگر تتر به عنوان یکی از مطمئن‌ترین رمزارزهای پایدار فاصله بیشتری از دلار بگیرد،‌ بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد و شرکتی اعتماد خود به کریپتو را از دست داده و روند نزولی با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.