لبه تکنولوژی

November 12, 2022
14:58 شنبه، 21ام آبانماه 1401
کد خبر: 140290

فضاپیمای باری “Tianzhou-۵” بعد از پرتاب به ایستگاه فضایی چین متصل شد

فضاپیمای باری Tianzhou-۵ تنها ۲ ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی چین متصل شد که سریع‌ترین زمان انجام چنین عملیاتی است.
 
فضاپیمای باری Tianzhou-5 تنها 2 ساعت پس از پرتاب در روز شنبه به ایستگاه فضایی چین متصل شد که سریع‌ترین زمان انجام چنین عملیاتی است. به گفته آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، این فضاپیما در ساعت 12:10 یک قرار ملاقات خودکار و پیوستن به بخش انتهایی ماژول هسته ایستگاه فضایی انجام داد.
فضاپیمای باری Tianzhou-5 به ایستگاه فضایی چین متصل می‌شود /آژانس فضایی سرنشین دار چین
 
این نخستین بار است که یک کشتی باری در حالی که تایکونوردان (فضانوردان) روی آن بودند به ایستگاه فضایی می‌پیوندد؛ فناوری اتصال سریع، نشان‌دهنده توانایی چین در ارائه سریع تدارکات اضطراری به ایستگاه فضایی در صورت لزوم است.
 
ایستگاه فضایی چین به‌عنوان یک آزمایشگاه فضایی ملی در سه ماژول و در مدار پایین زمین در ارتفاع حدود 340کیلومتری تا 450کیلومتری از سطح زمین فعالیت خواهد کرد. عمر طراحی‌شده آن 10 سال است اما کارشناسان معتقدند با نگهداری مناسب می‌تواند بیش از 15 سال کار کند.
 
با بازنشستگی ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال‌های آینده، ایستگاه فضایی چین تنها ایستگاهی خواهد بود که در حال خدمت است. مقامات اداره ملی فضایی چین برای همکاری بین‌المللی و برای شرکت فضانوردان غیرچینی در مأموریت‌های آینده ایستگاه فضایی این کشور ابراز تمایل کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.