اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 12, 2022
15:25 شنبه، 21ام آبانماه 1401
کد خبر: 140293

اپل برای رقابت با سرویس گوگل سرچ حدودا ۴ سال زمان نیاز دارد

به گزارش وب‌سایت Pocket-lint، اپل برای اینکه بتواند با سرویس جست‌و‌جوی گوگل (سرچ) رقابت کند حداقل به ۴ سال زمان نیاز دارد.
طبق گزارشاتی که به‌تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد یک سری از مهندس‌هایی که در Laserlike فعالیت می‌کردند این شرکت را ترک کرده و به گوگل بازگشته‌اند. Laserlike استارت آپی است که مهندسین گوگل آن را راه‌اندازی کرده‌اند و تمرکز آن هم روی اخبار هوش مصنوعی است. البته این استارت آپ هم اکنون چند سالی هست که زیر نظر اپل کار می‌کند تا بدین ترتیب این شرکت بتواند در زمینه‌ی هوش مصنوعی عملکردش را بهبود ببخشد. اپل حتی برای این منظور جان جیاندریا، یکی دیگر از مهندسان گوگل را هم به خدمت گرفت.
 
آنچه که از این موضوع می‌دانیم این است که اپل در سال ۲۰۱۸ این استارت آپ را خریداری کرد و هم‌بنیان‌گذار آن را به عنوان رهبر تیم جست‌و‌جو (سرچ) که حداقل ۲۰۰ کارمند دارد گماشت. این تیم قرار بود روی بخش‌هایی نظیر Spotlight و دستیار صوتی سیری کار کند اما حالا مشخص شده که رهبر آن بار دیگر به گوگل بازگشته تا به عنوان نائب رئیس مهندسین این شرکت فعالیت کند. یک سری دیگر از افراد هم نظیر استیون بیکر و آناند شوکلا که از بنیان‌گذاران استارت آپ یادشده به حساب می‌آیند بعد از جدایی رهبر تیم جست‌و‌جو از این تیم جدا شده و به گوگل پیوستند.
 
از دست دادن چنین استعدادهای قدرتمندی که می‌توانستند به اپل در راستای رسیدن به هدفی که دارد کمک کند باعث شده این شرکت آمریکایی اکنون در برنامه‌ای که داشته در موضع ضعف قرار بگیرد. به خصوص در زمانی که شایعه شده این شرکت می‌خواهد در زمینه‌ی سرویس جست‌و‌جو با گوگل رقابت کند.
 
اینطور که از شواهد می‌توان متوجه شد، بعید است اپل به این زودی‌ها بتواند با گوگل رقابت کند. حداقل فعلا این اتفاق رخ نمی‌دهد. به گزارش Pocket-lint و به نقل از منبعی که نام آن فاش نشده، ظاهرا اپل برای اینکه بتواند سرویسی برای رقابت با گوگل سرچ توسعه دهد و عرضه کند به حداقل ۴ سال زمان نیاز خواهد داشت. همچنین این شرکت باید بودجه‌ی تحقیقات در این زمینه را هم افزایش دهد. از طرفی به خدمت گرفتن مایکروسافت بینگ یا چیزی شبیه به این هم می‌تواند به اپل در رسیدن به چیزی که می‌خواهد کمک کند.
 
از اینکه اپل چرا می‌خواهد با گوگل رقابت کند و هدفش دقیقا چیست اطلاعی نداریم اما می‌دانیم گوگل هر سال ۱۲ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا در گوشی‌های آیفون سراسر جهان سرویس سرچ آن به عنوان سرویس پیش‌فرض در گوشی فعال باشد. به احتمال زیاد اپل می‌خواهد با راه‌اندازی سرویسی مشابه، خودش از این فرصت برای درآمدزایی استفاده کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.