اپراتورها

تلفن همراه

November 12, 2022
17:24 شنبه، 21ام آبانماه 1401
کد خبر: 140314

این سرویس‌های اپل برای مشترکین ایرانسل از دسترس خارج شد

به گفته مدیرعامل شاتل، این محدودیت‌ها منجر به کاهش درآمدی قابل توجه اپراتورها شده است و خواسته یا ناخواسته به سود سایر رقبا می‌شود.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد مشترکین ایرانسل، سرویس‌های مختلف اپل همچون iMessage و پوش نوتیفیکیشن را روی ابزارهای خود دریافت نمی‌کنند.
 
بررسی‌ها از دو روز گذشته نشان می‌دهد مشترکین ایرانسل، چند سرویس اپل همچون iMessage و پوش نوتیفیکیشن از اپ‌های مختلف را روی دستگاه‌های خود دریافت نمی‌کنند و عملکرد سیستم عامل‌های اپل تا حدی مختل شده است. این در حالی است که این مشکل در اینترنت سایر اپراتورها دیده نمی‌شود. از یک سو احتمال یک اختلال در فیلترینگ و از سوی دیگر نیز احتمال «تبعیض در فیلترینگ اپراتورهای مختلف» که به تازگی مدیرعامل شاتل از آن صحبت کرده بود وجود دارد.
 
در حالی بیش از یک ماه از فیلتر اپ استور در همه اپراتورها می‌گذرد، حال برخی از کاربران دیوایس‌های اپل در ایران با مشکل جدیدی روبه‌رو شده‌اند.
 
بررسی‌ها حکایت از مسدودسازی چند سرویس‌ اپل روی اینترنت ایرانسل در دو روز گذشته دارد. به تازگی آن دسته از کاربران سیستم عامل این برند که مشترک ایرانسل هستند، امکان استفاده از سرویس‌هایی همچون اپل‌تی‌وی، آی‌مسیج و… را ندارند. حتی نوتیفیکیشن پلتفرم‌هایی دیگر نیز برای آن‌ها نمایش داده نمی‌شود.
 
این در حالی است که چنین مشکلی هنگام استفاده از اینترنت موبایل سایر اپراتورها یا اینترنت ثابت وجود ندارد. مشخص نیست این مسدودسازی ناشی از یک اختلال است یا مسئله دیگری وجود دارد. دیجیاتو در حال حاضر وجود چنین مسئله‌ای را به ایرانسل اطلاع داده است. در صورت دریافت پاسخ از ایرانسل، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
 
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که روز پنج‌شنبه (۱۲ آبان) «احمدرضا نخجوانی» مدیرعامل شاتل برای نخستین بار از تبعیض در فیلترینگ اپراتورهای مختلف سخن به میان آورد. او ضمن انتقاد از تبعیض در فیلترینگ، گفته بود: «ما به عنوان اپراتور ارتباطات، هیچ نقشی در فیلترینگ نداریم و پهنای باند اینترنت به‌صورت فیلترشده برای توزیع به دست ما می‌رسد. اما چون در لایه بالاتر، سیستم و مسیر فیلترینگ اپراتورها با هم متفاوت است، مردم از این موضوع بی‌اندازه گلایه دارند و این نابرابری را از چشم ما می‌بینند. متأسفانه پی‌گیری ما با آقایان نیز راه به جایی نبرده است. طبیعتاً ما آرزومندیم که رفع محدودیت برای همه صورت گیرد، اما این تبعیض، شک‌برانگیز و مشکل‌ساز است.»
 
همچنین به گفته مدیرعامل شاتل، این محدودیت‌ها منجر به کاهش درآمدی قابل توجه اپراتورها شده است و خواسته یا ناخواسته به سود سایر رقبا می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.