اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 12, 2022
17:44 شنبه، 21ام آبانماه 1401
کد خبر: 140316

سخنگوی دولت: فیلترینگ طوری تدبیر شد تا مردم از پیام‌رسان خارجی به پیام‌رسان داخلی کوچ کنند

سخنگوی دولت با بیان اینکه فیلترینگ یک مسکن برای کوچ کاربران به پیام‌رسان داخلی است، برنامه اصلی را شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه فیلترینگ به‌گونه‌ای تدبیر شده است که مردم از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی کوچ کنند، اعلام کرد این فیلترینگ مسکن مقطعی است.
 
«علی بهادری جهرمی» طی نشست روز جمعه خود در حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه فیلترینگ موقتی است، گفت: «این فیلترینگ به‌گونه ای تدبیر شده است که مردم از پیام‌رسان خارجی به پیام‌رسان داخلی کوچ کنند. البته این فیلتر مسکن مقطعی است.»
 
همچنین سخنگوی دولت در این نشست توسعه شبکه ملی اطلاعات را از برنامه‌های اصلی این حوزه و روندی رو به رشد عنوان کرد.
 
رشد 40 درصدی شبکه ملی اطلاعات
در این نشست، سخنگوی دولت بر سیاست دولت در حوزه فضای مجازی مبنی بر شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد. آنطور که ایرنا از او نقل کرده، بهادری جهرمی در این نشست گفت: «در طول هشت سال گذشته شبکه ملی اطلاعات کمتر از 10 درصد پیشرفت داشته، اما در یک سال اول دولت 30 درصد رشد و در مجموع 40 درصد رشد را نشان می‌دهد.»
 
وام 500 میلیونی برای بازی‌های انیمیشن
سخنگوی دولت در خصوص فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی به تدبیر برای کوچ مردم از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی اشاره کرد.
 
وی همچنین به موضوع حمایت از بازی‌های انیمیشنی حوزه کودک و نوجوان با رویکرد ایرانی-اسلامی با وام 500 میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: «از سوی دیگر، صندوق هنر و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرآنی در این خصوص مدنظر قرار گرفته‌اند.»
 
بهادری جهرمی تأکید کرد: «دولت به صورت تمام‌قد از مجموعه‌های ارزشی مانند حوزه علمیه حمایت می‌کند، اما این حمایت باید به‌گونه‌ای باشد که این نهاد وابسته نباشد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.