فناوری اطلاعات

November 13, 2022
12:04 یکشنبه، 22ام آبانماه 1401
کد خبر: 140344

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام کرد: اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام به فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار می شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از واگذاری بخشی از اراضی این منطقه به سرمایه گذاران و تولیدات کنندگان تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات، تجهیزات شبکه و مراکز داده، در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و حمایت از شرکت های فناورانه خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه هم اکنون فاز چهارم این منطقه با وسعتی بیش از ۱۶۵ هکتار در مرحله آماده سازی زیرساخت ها و واگذاری به صنایع است، گفت: با توجه به اینکه مالکیت این منطقه متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، این موضوع می تواند به عنوان نقطه اتکایی برای شرکت ها، صنایع و بنگاه های اقتصادی باشد که در حوزه های فناوری و ارایه محصولات در این حوزه فعالیت می کنند.
 
وی افزود: بر همین اساس این شرکت در نظر دارد تا در چارچوب قوانین مناطق ویژه اقتصادی و در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات، بخشی از اراضی خود را با شرایط ویژه و در قالب قراردادهای اجاره ۲۵ ساله به سرمایه گذاران و تولید کنندگان در این بخش واگذار کند.
رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه ظرفیت سرمایه گذاری برای اتباع غیر ایرانی نیز وجود دارد، تصریح کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده امکان به کار گیری اتباع خارجی و صدور پروانه اشتغال برای این افراد نیز وجود دارد.
 
قنبرپور در تشریح شرایط واجدان شرایط سرمایه گذاری در حوزه فناوری های نوین در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: ارایه درخواست سرمایه گذاری و گزارش طرح توجیهی، دارای شرایط احراز صلاحیت فنی و اقتصادی و شرایط رده سه محیط زیستی، صنایع غیر آلاینده و سبز از جمله این شرایط است.
 
وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت زمین برای واگذاری، اولویت با شرکت هایی است که اطلاعات درخواستی را به دقت تکمیل و در زمان مقرر ارایه کنند، افزود: متقاضیان واجد شرایط تولید تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات باید از تاریخ بیست و دوم آبان تا پانزده آذر ماه ضمن مراجعه به سایت
www.payamaviation.ir فرم های مربوطه را تکمیل و ثبت کنند.
 
بر اساس این گزارش، علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ۰۲۶۳۳۲۶۶۰۲۷ و یا شماره ۰۹۱۲۵۶۶۷۲۶۱ اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تماس حاصل کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.