رسانه‌های اجتماعی

November 15, 2022
10:55 سه شنبه، 24ام آبانماه 1401
کد خبر: 140434

توییتر دیگر نوع دستگاه ارسال‌کننده توییت را زیر پست‌ها نمایش نمی‌دهد

با این کار کاربران دیگر نمی‌توانند مچ شرکت‌های اندرویدی که از آیفون استفاده می‌کنند را بگیرند.
 
ایلان ماسک، مالک جدید توییتر اعلام کرده که می‌خواهد قابلیت نمایش دستگاه ارسال‌کننده توییت را از این شبکه اجتماعی حذف کند. با این حساب، کاربران دیگر نمی‌توانند مچ برندهای اندرویدی را بگیرند که با آیفون توییت می‌زنند.
 
ماسک در توییتی نوشت توییتر قصد دارد عبارت Twitter for iPhone و Twitter for Android را از پایین توییت‌ها حذف کند، چون این جمله بیهوده فضای صفحه را اشغال می‌کند: «ما بالاخره افزودن نوع دستگاهی که توییت روی آن نوشته شده را (که هدر‌دهنده فضای صفحه و قدرت پردازشی است) در زیر هر توییت متوقف می‌کنیم. هیچ‌کس به معنای واقعی کلمه نمی‌داند چرا این ویژگی وجود دارد… .»
 
هنوز مشخص نیست که این برچسب قرار است چه زمانی از توییتر حذف شود، اما فعلاً کاربران می‌توانند آن را مشاهده کنند. ایلان ماسک به‌طور کلی به کارمندان توییتر اعلام کرده است که ابزارهای اضافه این شبکه اجتماعی را غیرفعال کنند. ظاهراً کمتر از 20 درصد از این ابزارها واقعاً به درد توییتر می‌خورند.
 
شرکت‌های اندرویدی دیگر در توییتر نگران نخواهند بود
در طول سال‌های اخیر شرکت‌های اندرویدی زیادی با آیفون توییت زده‌اند و این اتفاق جنجال‌های بسیاری را به وجود آورده است. برای مثال هواوی در سال 2019 برای تبریک سال نو از یک آیفون توییت خود را ارسال کرده بود. در ادامه کارمندانی که مسئول ارسال این پست بودند، به‌خاطر آسیب‌زدن به برند هواوی برکنار شدند. بازیگر معروف، «گل گدوت» هم یک‌بار برای تبلیغ هواوی میت 10 پرو از آیفون استفاده کرده بود.
افزون بر این، کارمندان سامسونگ هم تاکنون چند‌بار برای ارسال توییت‌های خود از آیفون کمک گرفته بودند. برای مثال این شرکت یک‌بار در سال 2021 برای تبلیغ رویداد گلکسی آنپکد چنین اشتباهی کرده بود. حتی مدیرعامل T-Mobile هم زمانی که می‌خواست راجع به گلکسی نوت 3 صحبت کند، با آیفون پست خود را نوشته بود.
 
ولی این مشکل به‌زودی برطرف می‌شود و حتی آن دسته از کاربرانی هم که به‌طور عمدی سعی داشتند نشان بدهند که از آیفون استفاده می‌کنند، دیگر به چنین قابلیتی دسترسی نخواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.