فناوری اطلاعات

November 15, 2022
11:52 سه شنبه، 24ام آبانماه 1401
کد خبر: 140438

ابر آروان در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت

شرکت ابر آروان به عنوان شناخته‌ترین شرکت فعال در حوزه ارائه خدمات ابری به عنوان اولین شرکت استارت‌آپی کشور تحریم شد.
اتحادیه اروپا امروز ۳۲ شخص و شرکت را در لیست تحریم خود قرار داد که نام شرککت ابر آروان هم در این لیست دیده می‌شود. در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده است که ابر آروان از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات ایران برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است؛ موضوعی که ابر آروان پیوسته آن را تکذیب کرده است.
 
به دنبال شروع محدودیت اینترنت و فیلتر بسیاری از سرویس‌ها بسیاری از کاربران و البته فعالان اینترنتی ابر آروان را همکار حکومت برای ایجاد محدودیت در ایران و فراهم کننده شرایط قطع اینترنت در کشور معرفی کردند.
 
با افزایش این انتقادها و اعتراض‌ها اواخر مهرماه، ابر آروان در اطلاعیه‌ای، اتهمات واردشده درباره نقش‌داشتن در قطع، محدودیت و فیلترینگ اینترنت را رد و اعلام کرد ماجرا را در دادگاه‌های آزاد بین‌المللی پیگیری خواهد کرد.
 
در مقابل شایع‌ها شکست خوردیم
بعد از انتشار خبر تحریم ابر آروان از سوی اتحادیه اروپا،‌ ابر آروان در اطلاعیه کوتاهی از این تصمیم اتحادیه اروپا ابراز تعجب کرده است.
 
در این بیانیه آمده است: در وضعیتی که در داخل کشور با انبوهی از مشکلات می‌جنگیم، بهت‌زده‌ایم که یک شرکت خصوصی ابری، به اشتباه به جای بانیان اصلی قطع و محدود‌سازی اینترنت آزاد معرفی می‌شود و هدف تحریم قرار می‌گیرد.»
 
ابر آروان در این اطلاعیه گفته است پذیرفته که در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده و نتوانسته است حقیقت عملکرد و بی‌گناهی خود را به درستی روایت کند. در این بیانیه‌ شرکت ابر آروان تاکید کرده که تلاش خواهد کرد تا راه جدیدی را برای اعاده حق خود بیابد. همچنین در پایان این بیانیه ابر آروان تاکید کرده که همچنان بیش از پیش بر هدف اصلی خود یعنی توسعه محصولات ابری و سرویس‌دهی به مشتریان متمرکز خواهد ماند.
 
فروردین ماه ابر آروان که خود را برای ورود به بورس آماده می‌کند صورت‌های مالی شرکت را در سامانه کدال منتشر کرد. طبق اطلاعات منتشر شده در این زمینه ابر آروان درآمد عملیاتی ۷۲ میلیارد تومانی دارد و سود خالص آن برای شرکت ۲۱ میلیارد تومان است. همچنین دارایی‌های نامشهود این شرکت به چیزی نزدیک به ۹۷ میلیارد تومان می‌رسد.
 
سرمایه‌گذار اصلی این شرکت هلدینگ فناپ، وابسته به گروه مالی پاسارگاد است. کیوان جامه‌بزرگ، رئیس هیئت مدیره ابر آروان در پنجمین رویداد سوار ابرها در جذب سومین مرحله‌ی سرمایه ابر آروان از فناپ به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.
 
در مصاحبه‌ای که چندی پیش پویا پیرحسینلو، مدیر عامل ابر آروان داشت، او اعلام کرد که می‌خواهند تبدیل به یکی از های‌تک‌ترین ارائه دهندگان کلاد دنیا شوند. در این مصاحبه پیرحسینلو اعلام کرد که مهم‌ترین اقدامات ابر آروان در مدت گذشته این بوده که تلاش کرده که زیرساخت‌های دیتاسنتر خود را در نقاط مختلف دنیا افزایش و بهبود دهد تا به کاربران گسترده‌تری سرویس دهد.
 
در بخش شفافیت سایت ابر آروان نوشته شده است، در حال حاضر ابر آروان با وب‌سایتی ۸ زبانه از ۸۸ کشور در خاورمیانه، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی مشتری فعال دارد.حالا با این تحریم ابر آروان از سمت اتحادیه اروپا گسترش فعالیت‌های جهانی ابر آروان در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.