تلفن همراه

فناوری

November 15, 2022
18:12 سه شنبه، 24ام آبانماه 1401
کد خبر: 140459

سامسونگ حالت Maintenance را برای افزایش امنیت داده‌های کاربران گلکسی معرفی کرد

سامسونگ، به تازگی از آغاز عرضه جهانی حالت تعمیر (Maintenance) در برخی از گوشی‌های گلکسی خود خبر داد. این قابلیت جدید که سطح حفاظت از اطلاعات و داده‌های شخصی کاربران را افزایش می‌دهد، اخیرا برنامه آزمایشی خود در کره جنوبی و راه‌اندازی اولیه در چین را با موفقیت پشت‌ سر گذاشته است.   
77c276c7cc8fe2e9329866edad1f5c7.jpg
حالت Maintenance اضطراب و تشویش کاربران را در زمانی که گوشی‌ خود را برای تعمیر به دست افراد دیگر می‌سپارند، از بین می‌برد. به کمک این قابلیت جدید، کاربران می‌توانند دسترسی به اطلاعات شخصی خود، مانند عکس‌ها، پیام‌ها یا مخاطبین را مسدود کنند. حالت Maintenance برای اولین بار برای گوشی‌های گلکسی S22 عرضه می‌شود و به تدریج در اختیار سایران کاربران گلکسی قرار می‌گیرد.    
 
سئونگ‌وون شین، مدیر تیم امنیتی بخش تجربه موبایل سامسونگ می‌گوید: «تمام زندگی ما از اطلاعات کارت اعتباری گرفته تا عکس‌های خانوادگی بر روی تلفن‌های همراه‌مان است. به کمک حالت Maintenance ما این اطمینان را به کاربران خود می‌دهیم که حتی اگر گوشی خود را به فرد دیگری بدهند، امنیت کاملی را تجربه خواهند کرد. این تنها بخشی از تلاش‌های مداوم و تعهد همیشگی ما برای معرفی راه‌های جدید برای افزایش احساس امنیت در افراد است تا بتوانند نوآوری‌های جدید تلفن همراه را با خیالی آسوده‌تر کشف کنند و اطمینان داشته باشند که ما حامی آن‌‎ها هستیم».     
         
حالت Maintenance روشی برای ایجاد یک حساب کاربری جداگانه در زمانی است که دستگاه خود را برای تعمیر، به شخص دیگری تحویل ‌‎می‌‎دهید. با فعال کردن این حالت جدید، تعمیرکار گوشی بدون دسترسی به هیچ یک از اطلاعات خصوصی شما به عملکردهای اصلی دستگاه دسترسی دارد. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که حالت Maintenance را در بخش تنظیمات گوشی و در منوی «Battery and device care» انتخاب کرده و گوشی هوشمند خود را راه‌اندازی مجدد کند. به محض راه‌اندازی مجدد، تمام اطلاعات شخصی موجود در دستگاه شامل عکس‌ها، اسناد و پیام‌ها محدود می‌شود. هنگامی که حالت Maintenance فعال شود، شخصی که دستگاه به او سپرده شده است نمی تواند برنامه‌های نصب شده توسط کاربر را نیز بازیابی کند و همچنین داده‌ها و حساب‌های ایجاد شده کاربر به محض خروج از این حالت حذف می‌شود.     
 
دستگاه‌های گلکسی سامسونگ توسط پلتفرم امنیتی Knox سامسونگ، محافظت می‌شود که رویکردی چندلایه برای محافظت را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طریق همکاری باز با شرکای مورد اعتماد این صنعت، هر گونه تهدید بالقوه را می توان با سرعت بیشتری کشف و خنثی کرد. این پلتفرم امنیتی، به شکل یکپارچه و در سطوح سخت‌افزار و نرم‌افزار بر تمام قسمت‌های دستگاه، از تراشه‌های داخلی تا برنامه‌هایی که کاربران دانلود می‌کنند، نظارت دارد. پلتفرم امنیتی Knox در هر لحظه و به طور دائمی و پیوسته در روز و شب حفاظت گوشی را زیر نظر دارد. کاربران گلکسی سامسونگ با در اختیار داشتن قابلیت‌های امنیتی همچون داشبورد‌ امنیت (Privacy Dashboard) و مدیریت مجوز (Permission Manager) می‌توانند در هر لحظه و به راحتی وضعیت داده‌های خود را کنترل و بررسی کنند.      
 
سامسونگ دائماً در حال ارزیابی و تلاش برای توسعه ابزارها و امکانات جدید برای حفظ امنیت کاربران است. در سال 2021، این شرکت Knox Vault را معرفی کرد که اطلاعات حیاتی و مهم کاربران را در بخشی ایزوله و جدا از سایر بخش‌ها محافظت می‌کند. به تازگی نیز، این شرکت Knox Matrix را به عنوان چشم‌انداز خود برای سطح بعدی امنیت در چندین دستگاه معرفی کرد. سامسونگ با نوآوری‌های مداوم برای ارائه امن‌ترین و خصوصی‌ترین تجربیاتی که مشتریان می توانند به آن اعتماد کنند، متعهد به پیشروی در حوزه امنیت تلفن همراه است.
     
دسترسی‌پذیری
حالت Maintenance اواسط تابستان سال جاری در کره‌جنوبی و در گوشی‌های سری گلکسی S21 مراحل آزمایشی را طی کرد و در سپتامبر امسال در چین راه‌اندازی شد. این قابلیت از هفته جاری به طور جهانی راه‌اندازی و به تدریج در چند ماه آینده بر روی مدل‌های منتخب دارای رابط کاربری One UI 5 عرضه می‌شود. عرضه این ویژگی در سال 2023 با گسترش دسترسی به دستگاه‌های گلکسی بیشتر ادامه خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.