تبلت

تلفن همراه

November 15, 2022
18:16 سه شنبه، 24ام آبانماه 1401
کد خبر: 140460

اولین تبلت وان‌پلاس سال ۲۰۲۳ برای رقابت با آیپد عرضه خواهد شد

ظاهراً وان‌پلاس تصمیم دارد سال آینده با معرفی اولین تبلت خود، به رقابت مستقیم با آیپد اپل بپردازد. این محصول احتمالاً با نمایشگر ۱۲٫۴ اینچی OLED و باتری غول‌پیکر ۱۰۰۹۰ میلی آمپرساعتی عرضه خواهد شد.
از مدتی قبل اطلاعاتی درمورد برنامه‌های وان‌پلاس برای معرفی یک تبلت دردسترس قرار گرفته است. سال گذشته تعداد زیادی شایعه و گزارش منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت قصد دارد به‌زودی اولین تبلت خود را روانه‌ی بازار کند. نام این محصول وان‌پلاس پد (OnePlus Pad) خواهد بود و ازآنجاکه این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند، رقابت نزدیکی با اپل دارد، ممکن است که تبلت آن نیز به‌طور مستقیم برای رقابت با آیپد‌ عرضه شود.
 
وان‌پلاس غیر از گوشی‌های هوشمند، محصولات دیگری مثل تلویزیون‌های هوشمند و پوشیدنی‌های هوشمند نیز تولید می‌کند. این شرکت با معرفی تبلت احتمالاً به‌دنبال تسخیر این بازار است؛ جایی‌که درحال‌حاضر سهمی در آن ندارد. گزارش‌های قبل حاکی از آن بود که اولین تبلت وان‌پلاس در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد و اکنون انتظار داریم محصول مورداشاره در سال ۲۰۲۳ معرفی شود. توییت Jambor جدول زمانی دقیقی برای معرفی و عرضه‌ی تبلت وان‌پلاس ارائه نمی‌دهد و بنابراین تاریخ دقیق عرضه‌ی این دستگاه به بازار هنوز مشخص نیست.
 
یک منبع آگاه در ماه می اعلام کرد که یکی از دستگاه‌های وان‌پلاس با نام OnePlus Reeves در هند وارد مراحل آزمایشی شده است. به‌ گزارش دیجیتال‌ترندز، این محصول که احتمالاً با نام تجاری وان‌پلاس پد روانه‌ی بازار خواهد شد با برچسب قیمتی ۲۹۹۹ یوان (تقریباً ۴۲۴ دلار) به‌فروش خواهد رسید. برخی از مشخصات این تبلت نیز فاش شده است که از جمله می‌توان به نمایشگر ۱۲٫۴ اینچی OLED با وضوح Full HD پلاس اشاره کرد. علاوه‌براین گفته‌ شده است این محصول احتمالاً با تراشه‌ی Snapdragon 865 و رم ۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. ازآنجاکه سه‌سال از عمر این سیستم-روی-چیپ می‌گذرد، شاید در زمان معرفی تبلت وان‌پلاس، این شرکت از تراشه‌ی جدیدتری در دستگاه مذکور استفاده کند.
 
وان‌پلاس پد احتمالاً به دوربین پشتی دوگانه‌ مجهز خواهد شد که شامل یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه‌ی ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. بخش جلویی دستگاه نیز میزبان یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های موردانتظار این تبلت می‌توان به باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌ آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی اشاره کرد. درنهایت این محصول احتمالاً به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 12L عرضه خواهد شد.
 
اگرچه اطلاعات زیادی درمورد وان‌پلاس پد منتشر شده است، اما این شرکت هنوز به‌طور رسمی وجود چنین محصولی را تأیید نکرده است. به‌عبارت دیگر نمی‌توان با قاطعیت درمورد گزارش‌ها و شایعات مرتبط با این تبلت صحبت کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.