رسانه‌های اجتماعی

November 16, 2022
17:05 چهارشنبه، 25ام آبانماه 1401
کد خبر: 140504

به‌دنبال حذف سرویس‌های اضافه، سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای توییتر برای مدتی از کار افتاد!

کاربران می‌گویند به دنبال اعلام ایلان ماسک مبنی بر غیرفعال‌سازی سرویس‌های اضافه در توییتر، سیستم احراز هویت دو مؤلفه‌ای هم قطع شده بود.
بعضی از کاربران می‌گویند سیستم احراز هویت دو‌مؤلفه‌ای توییتر روز دوشنبه دچار مشکل شده بود. این اتفاق باعث شد عده‌ای که از حساب‌های خود خارج شده‌اند، امکان ورود نداشته باشند. مشکل این سیستم در شرایطی به وجود آمده که ایلان ماسک از غیرفعال‌سازی تعدادی از میکروسرویس‌های اضافه خبر داده بود.
 
«جوزف مِن»، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در توییتی اعلام کرد که سیستم احراز هویت دو‌مؤلفه‌ای توییتر دچار مشکل شده و به نظر می‌رسد که این ایراد تحت تأثیر غیرفعال‌سازی بخشی از ابزارهای اضافه در این شبکه اجتماعی بوده است.
 
این سیستم از کسانی که می‌خواهند وارد حساب توییتر خود شوند، درخواست می‌کند تا در کنار گذرواژه از یک کد پیامکی، کد احراز هویت در اپ‌های Authenticator یا یک کلید امنیتی فیزیکی استفاده کنند. یکی از کاربران گزارش داده که او دوشنبه شب در حین ورود به حساب کاربری خود در دریافت رمز پیامکی ناموفق بوده است.
 
تغییرات توییتر مشکل‌ساز شده‌اند
او می‌گوید پیام خطای توییتر چنین بود: «هم‌اکنون نمی‌توانیم کد تأیید را بفرستیم. لطفاً دوباره تلاش کنید.» او چند ساعت بعد دوباره تأیید کرد که سیستم قطع است و این شبکه اجتماعی به‌خاطر درخواست مکرر تا 24 ساعت دیگر برای او کدی ارسال نخواهد کرد.
 
بقیه کاربران هم می‌گویند سیستم احراز هویت دو‌مؤلفه‌ای توییتر چه از طریق پیامک و چه ایمیل غیرفعال بوده است. «کوین بیومانت»، متخصص امنیت سایبری در ادامه مدعی شد که این سرویس دوباره فعال شده، اما حداقل 90 دقیقه از دسترس خارج بوده است.
 
از زمان تکمیل خرید توییتر توسط ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان تغییرات زیادی را در این شبکه اجتماعی به وجود آورده است. او افزون بر رونمایی از سرویس جدید توییتر بلو که با پرداخت ماهانه 8 دلار تیک آبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از برنامه‌ای برای تبدیل‌کردن این پلتفرم به یک بانک مدرن پرده برداشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.