5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

امنیت

امینت

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

November 18, 2022
13:57 جمعه، 27ام آبانماه 1401
کد خبر: 140517

اپراتورهای سوئیس با قوانین سخت‌گیرانه‌تری در مورد قطع شبکه و هم مواجه می‌شوند

ICTna.ir – شرکت های مخابراتی در سوئیس به زودی مشمول قوانین سخت گیرانه تری در مورد قطعی و اختلال شبکه و حوادث مرتبط با نفوذ و هک خواهند شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، از ژانویه پیش رو، شرکتهای اینترنتی و اپراتورهای مخابراتی سوئیسی، باید توانایی شناسایی و مقابله با فعالیت های مخرب، مانند تلاش های فیشینگ در وب سایت ها، را داشته باشند و در صورت لزوم آنها را مسدود کنند. این نوع اقدامات معمولاً به نرم افزار آنتی ویروس واگذار می شود، اما دولت سوئیس می خواهد که اپراتورها از این پس این کار را انجام دهد. ISPها همچنین ملزم به داشتن تیم‌هایی هستند که نقش آنها دریافت گزارش‌های دستگاه‌های شبکه در معرض خطر و مبارزه با تلاش‌های مخرب برای نفوذ به سرورها، خدمات و زیرساخت‌ها خواهد بود.
 
iStock-1310129244-770x285.jpg
 
مسئولیت‌های جدید، مجموعه‌ای از بازنگری‌ها در آئین نامه خدمات مخابراتی است که چهارشنبه گذشته به تصویب دولت این کشور رسید. بر اساس مقررات اصلاح شده، شرکت های مخابراتی همچنین ملزم به اجرای اقدامات مناسب برای ایمن سازی شبکه های نسل بعدی، از جمله 5G و سرویس هایی هستند که روی آنها ارائه می شود. دولت مشخص نکرده که این اقدامات چه شکل و روالی ممکن است داشته باشند بلکه فقط بایدها و الزامات لازم را تعیین کرده و گفته همه اپراتورها باید به این بروزرسانی رگولاتوری پایبند باشند.
 
علاوه بر این، قوانین بهینه‌سازی شده همچنین از شرکت‌های مخابراتی می‌خواهد که در صورت بروز مشکل، سریع‌تر واکنش نشان دهند.
 
به عنوان مثال، قطعی هایی که بر 10 هزار مشتری تأثیر می گذارد اکنون باید گزارش شود، در حالی که آستانه قبلی 30 هزار مشتری بود. به‌جای اطلاع‌رسانی به رگولاتوری، شرکت‌های مخابراتی باید حوادث را به مرکز ملی عملیات اضطراری (NEOC) سوئیس گزارش دهند که واکنش دولت را به بلایای طبیعی و رخدادهای انسانی هماهنگ و مدیریت می‌کند. براساس این روال جدید از این پس NEOC به رگولاتوری سوئیس (که آفکام خوانده میشود) اطلاع خواهد داد.
 
دولت گفت: این قواعد اجازه می دهد تا با اغتشاشات در زمان درست برخورد شود، این پیشنیازی است که به ویژه در مدیریت بحران مهم است.
 
این اصلاحات در میان هشدارهای اخیر منابع متعدد مبنی بر اینکه جهان به اندازه کافی برای مقابله با امنیت سایبری انجام نمی دهد، به تصویب رسید.
 
غول بیمه "سوئیس ری" هفته گذشته هشدار داد که حق بیمه فعلی بیمه سایبری تنها کسری از کل ضررهای ناشی از حملات سایبری است و شکاف حفاظتی را تا حد نگران کننده 90 درصد برآورد کرد. اساساً به این معنی است که یک حمله سایبری بزرگ و موفقیت آمیز می تواند قربانی را از تجارت خارج کند. Swiss Re در گزارشی گفت حق بیمه سالانه جهانی بیمه سایبری در سال 2021 به 10 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال 2025 به 23 میلیارد دلار افزایش یابد. همان گزارش همچنین ارقامی از McAfee را ذکر کرد که گفته کل خسارات مالی منتسب به جرایم سایبری تا 2020 به 945 میلیارد دلار در سال رسیده است!
 
بیمه ری گفته : چشم انداز ریسکهای سایبری به سرعت در حال تحول است و حملات سایبری افزایش یافته است. کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که حفاظت از ریسک کافی در دسترس است تا جامعه در برابر خطرات سایبری مقاوم‌تر شود و این تلاش مستلزم همکاری بین مشاغل، صنعت بیمه و دولت است.
 
علاوه بر این، شرکت‌های مخابراتی که این هفته توسط نوکیا مورد بررسی قرار گرفتند، هشدار دادند که 5G به صورت SA می‌تواند آن‌ها را بیشتر در معرض نقض‌های امنیتی قرار دهد. نوکیا گفته که ترکیب شبکه‌های مبتنی بر ابر و دستگاه‌های متصل‌تر، تعداد مفرهای حمله احتمالی را افزایش می‌دهد. تقریباً سه چهارم اپراتورهای ارتباطی (CSP) مورد بررسی گفتند که در سال گذشته 6 مورد نقض امنیتی را تجربه کرده اند که منجر به مسئولیت نظارتی، کلاهبرداری و سرقت و قطع خدمات شبکه شده است؛ دقیقاً نوعی نقض که قانون اصلاح شده دولت سوئیس می خواهد آن را مهار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.