5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 18, 2022
14:09 جمعه، 27ام آبانماه 1401
کد خبر: 140518

اپلیکیشن TikTok عضو GSMA شد!

ICTna.ir – اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی TikTok به انجمن جهانی صنعت ارتباطات سیار یا همان GSMA پیوسته است و گفته شده  که این دو با هم روی طرح‌هایی کار خواهند کرد که به نفع کل اکوسیستم تلفن همراه خواهد بود.
 
تیک تاک یک شبکه اجتماعی ذاتا چینی و مشهور و GSMA عملا یک سازمان آمریکایی است. تیک تاک در زمان ریاست جمهوری ترامپ، به مرکز یکی از بی سابقه ترین مجادلات بین دولت آمریکا و چین تبدیل شده بود و حالا گفته میشود عضو GSMA شده است.
 
tiktok-logo-770x285.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، TikTok به عنوان یکی از اعضای صنعت به GSMA – انجمن جهانی تلفن همراه و سازمان‌دهنده کنگره جهانی موبایل – پیوسته است و می‌گوید که قصد دارد با شرکای صنعتی خود برای حمایت از توسعه فناوری‌های جدید ارتباطات سیار و ایجاد روابط تجاری پایدار همکاری کند.
 
این اپلیکیشن که متعلق به شرکت چینی ByteDance است، می‌گوید که دانش خود را به اشتراک می‌گذارد، بینش‌های صنعت را ارائه می‌دهد و از ابتکارات نوآورانه‌ای حمایت می‌کند که «به نفع همه در اکوسیستم مخابراتی خواهد بود».
 
لارا دوار، مدیر ارشد بازاریابی GSMA هم در این زمینه گفت: «TikTok با تأثیر قدرتمند خود بر فرهنگ و حجم عظیم کاربر ماهانه بیش از یک میلیاردی اش، توجه جهان را در چند سال گذشته به خود جلب کرده است. ما از استقبال TikTok به عنوان عضوی از صنعت برای همکاری در ابتکاراتی که برای کل اکوسیستم تلفن همراه مفید است، هیجان‌زده هستیم.»
 
دیوید سعیدن، مدیر مشارکت ها در TikTok هم در این خصوص گفته: ماموریت TikTok الهام بخشیدن به خلاقیت و ایجاد شادی است. ما با مشارکت صدها شرکت مخابراتی در سراسر جهان، ایجاد، اشتراک‌گذاری و تعامل با پلتفرم ویدیویی شگفت‌انگیز خود را برای کاربران و شرکای خود آسان‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر کرده‌ایم. به عنوان بخشی از جامعه GSMA، ما برای گسترش این موفقیت‌ها، تقویت نوآوری در فضای 5G، ساده‌سازی تحوزیع محتوا از طریق زیرساخت‌های CDN و Edge و پیشگامی در حالت‌های جدید اتصال در بازارهای در حال توسعه، هیجان‌زده هستیم.
 
همه اینها برای اپلیکیشنی که عمدتاً برای انتشار ویدیوهای نوجوانانی که بیشتر لب میزنند و دابسمش ضبط میکنند، یک جاه‌طلبی‌های گیج‌کننده به نظر می‌رسد.
 
استقبال از TikTok در انجمن جهانی GSM، قابل توجه و شگفت آور است، زیرا به نظر می‌رسد با حال و هوای لندن و واشنگتن مخالف است که به طور قطعی موضع سرد و گاه متخاصمانه ای نسبت به اپلیکیشن متعلق به چین اتخاذ کرده‌اند.
 
در ماه آگوست، پارلمان بریتانیا یک هفته پس از باز کردن حساب در TikTok، این خساب کاربری را بست، زیرا نمایندگان مجلس نگرانی‌های امنیتی در این خصوص مطرح کردند. نمایندگان مجلس از جمله نصرت غنی، سر ایان دانکن اسمیت و تام توگندات در نامه‌ای به محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ بر روی تیک تاک و فراخوان های مرتبط برای بازنگری امنیت با توجه به «آسیب‌پذیری‌های متعدد» اشاره کردند. همچنین قانون امنیت اطلاعات جمهوری خلق چین در سال 2017 را برجسته کردند که شرکت‌های چینی را ملزم می‌کند در صورت درخواست، داده‌های خود را در اختیار دولت چین قرار دهند، بدون اینکه حتی تعهدی برای افشای زمان وقوع این اتفاق داشته باشند.
 
در ژوئن، سه سال پس از اینکه ایالات متحده برای اولین بار نگرانی شدید خود را در مورد تیک تاک ابراز کرد، کمیسر FCC، برندان کار ، به گوگل و اپل نامه نوشت و از آنها خواست تا برنامه TikTok را از فروشگاه های برنامه خود حذف کنند. وی در ابلاغیه خود، با اشاره به ترس از دسترسی کارکنان چینی شرکت مادر ByteDance به داده‌های غیرعمومی در مورد کاربران ایالات متحده، نتیجه گیری کرده بود که «تیک‌تاک خطر امنیت ملی غیرقابل قبولی دارد».
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.