فناوری اطلاعات

November 18, 2022
14:50 جمعه، 27ام آبانماه 1401
کد خبر: 140528

رئیس جمهور: تمام اقدامات دولت باید دارای پیوست رسانه ای باشد

آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که صبح امروز در همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه در سالن اجلاس سران سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب اظهار داشت: هنر در روایت‌گری است. اولین، جامع‌ترین، گویاترین و قانع‌کننده‌ترین روایت باید از سوی فعالان روابط‌عمومی صورت بگیرد، در غیر این صورت کار، سخت و پر زحمت خواهد بود.
رئیس‌جمهور گفت: برخی افراد سعی دارند خوب را بد و بد را خوب جلوه دهند. می‌خواهند ادراک را عوض کنند، نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند و نقاط قوت را کوچک‌سازی کنند و آن‌ها را کم نشان دهند. این همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم.
 
رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین گفت: ۴۳ سال جهاد، دفاع، ایستادگی، اقدامات خلاقانه و ابتکاری، پیشرفت‌های بسیار در حوزه علم و فناوری در کشور صورت گرفته است که باید تنویر افکار عمومی می‌شد  ولی در زمان خود انجام نشد و دشمن برخی گره‌های ذهنی را ایجاد کرد. همین گره‌های ذهنی به یک ادراک نادرست تبدیل شد و این ادراک نادرست به تصمیم ناصحیح و اعمال ناشایست منجر شد. افراد مطلع باید این گره‌های ذهنی را باز کنند. وی تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها پل میان مردم و مسئولان هستند این پل دوطرفه است یعنی هم باید سخنان مردم را به مدیران و هم سخنان مدیران را به مردم انتقال دهند. هم سیاست‌های مصوب را برای مردم تبین کنند و هم سؤالات مردم را برای مسئولان بازگو کنند‌.
 
وی با بیان این‌که در جهاد تبیین باید از دشمن شناخت کامل پیدا کرد، تصریح کرد: همان‌طوری که مقام معظم رهبری هم بارها تأکید کرده‌اند؛ نیاز امروز جامعه و کشور جهاد تبیین است جهادگر باید توانایی و رسالت خود را ببیند و از طرفی با ظرفیت‌های دشمن هم آشنا شود تا اقدامات خود را متناسب با آن تنظیم کند. 
 
رییس جمهور در پایان گفت: دشمن سعی می‌کند تا نقاط قوت را کوچک نشان دهد و در نقاط ضعف بزرگ‌نمایی کند پس باید متناسب با همین جنگ و نیازهای آن آرایش خودمان را تعریف کنیم. در همایش ملی یک روزه جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه که با حضور مدیران و مسئولان روابط‌عمومی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور برگزار شد، محسن خرامید رییس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات به همراه مدیران کل و رؤسای روابط عمومی  مراکز و سازمان‌های تابعه حضور داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.