تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 19, 2022
13:34 شنبه، 28ام آبانماه 1401
کد خبر: 140556

پیام‌رسان‌های متا به درآمدزایی نزدیک شدند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل "متا پلتفرمز" برای حل نگرانی کارمندان این شرکت درباره اوضاع مالی آن، اعلام کرد واتس‌اپ و مسنجر، پیشران موج بعدی رشد فروش متا خواهند بود.
 
زاکربرگ پس از گذشت یک هفته از اعلام اخراج ۱۱ هزار کارمند متا، در دیدار با کارمندان این شرکت به پاسخگویی سوالات پرداخت. وی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متا را بسیار نزدیک به مرحله درآمدزایی در مقایسه با قدرت‌های تبلیغاتی فیس بوک و اینستاگرام توصیف کرد.
 
مدیرعامل متا گفت: ما درباره فرصت‌های بسیار بلندمدتی نظیر متاورس زیاد صحبت کرده‌ایم اما واقعیت این است که پیام‌رسان تجاری، احتمالا رکن بزرگ بعدی کسب و کار ما خواهد کرد زیرا برای درآمدزایی بیشتر از واتس‌اپ و مسنجر تلاش کرده‌ایم.
 
متا برای بعضی از مصرف کنندگان امکان گفت و گو با فروشندگان و خرید از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را فراهم کرده و به تازگی قابلیت جدیدی را در برزیل اعلام کرده است.
 
زاکربرگ هزینه‌ای که متا در واحد "رئالیتی لبز" که مسئول توسعه پروژه متاورس است، انجام داده را کم اهمیت شمرد و گفت: مردم، قابل‌توجه‌ترین هزینه متا بوده‌اند و پس از آن هزینه سرمایه بوده که عمده آن برای زیرساخت به منظور پشتیبانی از مجموعه اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی متا هزینه شده است. حدود ۲۰ درصد از بودجه متا به "رئالیتی لبز" اختصاص پیدا کرده است. در "رئالیتی لبز"، این واحد بیش از نیمی از بودجه خود را برای واقعیت افزوده هزینه کرده و محصولات عینک هوشمند جدید تا چند سال آینده همچنان معرفی می‌شوند و عینکهای واقعیت افزوده تمام عیار تا یک دهه دیگر رونمایی خواهند شد.
 
حدود ۴۰ درصد از بودجه "رئالیتی لبز" برای واقعیت افزوده اختصاص پیدا کرده و ۱۰ درصد برای پلت‌فرم‌های اجتماعی آینده‌گرا مانند دنیای مجازی هاریزن (Horizon) صرف شده است.
 
بر اساس گزارش یاهو فاینانس، اندرو بوثورث، مدیر ارشد فناوری متا که "رئالیتی لبز" را اداره می‌کند، اظهار کرد: عینکهای واقعیت افزوده باید مفیدتر از تلفنهای همراه باشند تا بتوانند مشتری پیدا کرده و فراگیر شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.