فناوری اطلاعات

November 19, 2022
14:26 شنبه، 28ام آبانماه 1401
کد خبر: 140564

آلفابت برای سخنرانان ادارات گوگل قانون گذاشت

شرکت آلفابت، شرکت مادر تخصصی گوگل مجموعه قوانینی را برای دعوت سخنران به دفاتر گوگل مشخص کرد. علت این امر حواشی مربوط به سخنرانی یک تاریخ دان هندی بوده است.
به گزارش رویترز، سخنران هندی متهم به توهین به برخی گروه‌های حاشیه نشین در جامعه هند و بی توجهی به نگرانی‌ها و خواسته‌های آنها شده است و از همین رو سخنرانی وی در یکی از ادارات وابسته به گوگل لغو شده است.
 
به دنبال این رویداد قوانین تازه‌ای برای دعوت سخنران به گوگل وضع شد و هدف از این کار تداوم فرهنگ کاری مناسب در این شرکت و نیز توجه به بخش‌های تازه‌ای عنوان شده که حاصل رشد نیروی کار در این شرکت هستند.
 
کارکنان گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری در سال‌های اخیر بر سر سیاست‌های مربوط به برابری نژادی و جنسیتی با هم درگیر شده‌اند و در مواردی اعتراض‌هایی رخ داده است. همچنین، در شرکت‌هایی مانند گوگل، اپل و آمازون درخواست برای سازماندهی اتحادیه‌های حرفه‌ای افزایش یافته و خواسته اصلی کارمندان اتخاذ سیاست‌های مترقی از سوی شرکت‌ها و جلوگیری از تبعیض و فشار بیش از حد به افراد است.
 
بر اساس قوانین سخنرانی در گوگل باید مشخص شود که آیا هر سخنرانی خطری را برای حسن شهرت گوگل ایجاد می‌کند یا خیر و کارمندان باید مشخص کنند آیا دلیل تجاری برای میزبانی از سخنران وجود دارد و آیا چنین رویدادی مستقیماً از اهداف شرکت گوگل پشتیبانی می‌کند یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.