فناوری اطلاعات

November 19, 2022
17:25 شنبه، 28ام آبانماه 1401
کد خبر: 140580

فرار کارگران از کارخانه مونتاژ آیفون‌

منابعی آگاه ادعا می‌کنند پس از فرار ده‌ها هزار نفر از کارگران کارخانه‌ی مونتاژ محصولات اپل در شهر ژنگژو، دولت چین از پرسنل بازنشسته‌ی ارتش درخواست کرده که شروع‌به کار در این کارخانه کنند.
خبرگزاری iMore در گزارشی به نقل از SCMP می‌نویسد، مقامات شهر چانگی در چین از پرسنل بازنشسته‌ی ارتش این کشور درخواست کرده‌اند که در بزر‌گ‌ترین کارخانه‌ی مونتاژ آیفون مشغول به کار شوند. این کارخانه که در ژنگژو فعالیت می‌کند با کاهش حجم تولید مواجه شده و مدیران آن در تلاشند تولید را به سطح عادی برگردانند.
 
منابعی آگاه می‌گویند دولت چین نامه‌ای سرگشاده برای پرسنل بازنشسته‌ی ارتش ارسال کرده است تا آن‌ها را به «پاسخ دادن به دعوت دولت» ترغیب کند. دولت چین از ارتشی‌های بازنشسته خواسته است «در ازسرگیری تولید در کارخانه‌ی فاکسکان نقش داشته باشند.»
 
گزارش SCMP ادعا می‌کند فراخوان پرسنل بازنشسته‌ی ارتش بخشی از برنامه‌ی گسترده‌تری است که چین با اتکا بر آن به‌دنبال استخدام کارگران تازه‌نفس برای خط مونتاژ کارخانه‌ی فاکسکان در شهر ژنگژو است. گزارش‌ها می‌گویند ده‌ها هزار نفر از کارگران این کارخانه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌ی سخت‌گیرانه‌ی مربوط به آن، از کارخانه‌ی ژنگژو فرار کرده‌اند. تصاویر فرار این کارگران با پای پیاده، بارها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.
 
خبرگزاری SCMP می‌نویسد نامه‌ی سرگشاده‌ی خطاب به ارتشی‌های بازنشسته‌ی چین، بدون ارائه‌ی توضیح از پلتفرم وی‌چت حذف شده است. منابع آگاه می‌گویند پخش شدن گزارش‌های مبنی‌بر اختلال در خط تولید کارخانه‌ی ژنگژو، به اپل انگیزه‌ی بیشتری می‌دهد تا با سرعت بالاتر از قبل خط تولید محصولاتش را از خاک چین خارج کند. روز گذشته در گزارشی غیررسمی گفته شد که اپل می‌خواهد کارخانه‌ی بزرگ دیگری در هند احداث کند.
 
فاکسکان در کارخانه‌ی عظیم ژنگژو ۳۰۰٬۰۰۰ نیروی کار دارد. اکثر محصولات مهم اپل از جمله آیفون‌های نسل جدید در این کارخانه مونتاژ‌ می‌شوند. اپل مدتی پیش گفته بود که کارخانه‌ی ژنگژو با ظرفیت بسیار کمتر از حالت عادی مشغول فعالیت است و کاهش فعالیت این کارخانه حجم تولید آیفون‌های پرو نسل جدید را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.