امینت

تلفن همراه

November 19, 2022
18:23 شنبه، 28ام آبانماه 1401
کد خبر: 140583

یک توصیه مهم به کاربران اندروید؛ تنظیمات را تغییر دهید

باور کنید یا نه، اندروید مملو از ابزارهایی برای ایمن نگه داشتن دستگاه و داده‌های شما است.
به گزارش روزنامه سان، در طول سال‌ها، گوگل به آرامی کنترل‌های بیشتری را معرفی کرده است تا بتوانید تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید و چه چیزی را نه.
 
اینها باید به شما کمک کند در برابر تهدیدهای همیشه حاضر هکرها ایمن بمانید.
 
با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا مواردی وجود دارد که ارزش بررسی دارند.
 
مجوزهای برنامه
برنامه‌ها می‌توانند مجموعه‌ای از چیزها را از تلفن شما درخواست کنند، از دسترسی به دوربین تا استفاده از بلوتوث. این لزوما آنقدر که به نظر می‌رسد نگران‌کننده نیست.
 
به عنوان مثال، اگر از طریق اینستاگرام عکس می‌گیرید تا با دوستان خود به اشتراک بگذارید، برنامه برای استفاده از دوربین شما به این مجوز نیاز دارد.
 
گفته می‌شود، برخی از برنامه‌ها درخواست‌های مشکوکی ارائه می‌دهند که ممکن است هیچ منطقی نداشته باشد. می‌توانید مشاهده کنید که کدام برنامه‌ها برای چه چیزهایی در دستگاه شما مجوز دارند.
 
ابتدا به بخش تنظیمات بروید. Privacy و سپس Permission manager را پیدا کنید. یک نوع مجوز را انتخاب کنید، سپس هر برنامه‌ای را که از آن استفاده می‌کند، می‌بینید.
 
حالت قفل
اندروید حالت Lockdown مخصوص به خود را دارد – نباید با حالت سخت افزاری Lockdown اپل در آیفون اشتباه گرفته شود.
 
اندروید تمام ویژگی‌های امنیتی بیومتریک و صوتی، مانند باز کردن قفل با چهره یا اثر انگشت را مسدود می‌کند.
 
تنها راه، رمز عبور سنتی یا قفل الگو است. این برای هر زمان که می‌ترسید کسی بتواند از صورت یا اثر انگشت شما برای باز کردن قفل دستگاه شما در هنگام خواب یا به زور استفاده کند، طراحی شده است.
 
برای فعال کردن آن، فقط دکمه پاور را فشار دهید، انگار که گوشی خود را خاموش می کنید.
 
و باید حالت قفل را در لیست مشاهده کنید.
 
ظاهراً در دستگاه های سامسونگ به طور خودکار روشن نمی‌شود؛ بنابراین باید به تنظیمات بروید و به جای آن حالت قفل را جستجو کنید.
 
حالت مهمان
اگر در مورد اینکه شخصی در حین تحویل دادن تلفن شما به چیزهای خصوصی شما نگاه می‌کند کمی خنده‌دار هستید، ابزاری وجود دارد که ممکن است کمک کند. مدتی است که وجود دارد و به سادگی حالت مهمان نامیده می‌شود.
 
وقتی روشن است، فرد می‌تواند به طور عادی به برنامه‌ها دسترسی داشته باشد، اما موارد خاصی مانند پیام‌های متنی و عکس‌ها قفل می‌شوند. به تنظیمات بروید و به دنبال System بگردید.
 
گزینه Multiple users و سپس Add guest را انتخاب کنید.
 
تصمیم بگیرید که آنها به چه چیزی می‌توانند دسترسی داشته باشند و به چه چیزی نمی‌توانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.