تلفن همراه

فناوری

November 19, 2022
23:08 شنبه، 28ام آبانماه 1401
کد خبر: 140586

کوالکام جدیدترین تراشه گوشی های هوشمند خود را معرفی کرد

ICTna.ir – غول تراشه موبایل ایالات متحده، کوالکام، آخرین نسخه از پرچمدار SoC خود را معرفی کرده است که سال آینده منبع تحلیل و پردازش بسیاری از گران ترین دستگاه ها را تامین خواهد کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همانطور که تقریبا یک سال پیش به این باور رسیدیم، SoC برتر امسال، پلتفرم Snapdragon 8 Gen 2 نام دارد. به ناچار کوالکام نتوانست در ماه می سال جاری در برابر ارتقای موقت مقاومت کند، موضوعی که نیاز به تغییر بیشتر در طرح نام‌گذاری پیچیده‌اش داشت، اما این تازه‌سازی اصلی سالانه این غول فناوری است.
 
کریس پاتریک، مدیرکل گوشی‌های موبایل در کوالکام می‌گوید: «ما مشتاق هستیم که مردم را قادر به انجام کارهای بیشتر کنیم، بنابراین اسنپدراگون را با کاربر در مرکز طراحی می‌کنیم. اسنپدراگون 8 نسل 2، چشم انداز گوشی های هوشمند پرچمدار را در سال 2023 را متحول خواهد کرد. اسنپدراگون 8 نسل 2 هوش مصنوعی پیشگامانه، اتصال بی نظیر و گیم پلی در سطح قهرمان را ارائه می دهد و به مصرف کنندگان امکان می دهد هر تجربه ای را در مورد اعتمادترین دستگاه خود بهبود بخشند.
 
همانطور که نقل قول نشان می دهد، کوالکام بر قابلیت های چندگانه اسنپدراگون 8 نسل 2 تاکید می کند. آمارهای برتر این است که کوالکام ادعا می کند 35 درصد عملکرد سریع تر و 40 درصد راندمان انرژی بهتر از تسل 1 ارائه می دهد، در حالی که Adreno GPU ظاهراً 25٪ سریعتر رندر گرافیک را مدیریت می کند. 
 
به نظر می رسد که این یک بسته نسبتاً جامع از فناوری جالب است که احتمالاً موقعیت کوالکام را در رأس این حوزه در مورد SoC های شخص ثالث گوشی های هوشمند برای یک سال دیگر تضمین می کند. با این حال، نحوه مقایسه Snapdragon 8 Gen 2 با تراشه های داخلی ساخت اپل و سامسونگ، هنوز مشخص نیست. ما شما را با چند توییت از تحلیلگرانی که به رویداد راه اندازی راه یافتند، می گذاریم.

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.