رسانه‌های اجتماعی

November 21, 2022
12:42 دوشنبه، 30ام آبانماه 1401
کد خبر: 140630

تیک‌تاک را حذف و گوشی خود را عوض کنید

همزمان با توافق احتمالی که به تیک‌تاک اجازه خواهد داد فعالیت در آمریکا را حفظ کند، دو سناتور آمریکایی این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو را ابزار شنود چین خواندند.
 
تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آرکانزاس در برنامه خبری یکشنبه شبکه فاکس نیوز گفت: نه فقط محتوایی که در تیک‌تاک بارگذاری می‌شود بلکه همه اطلاعات گوشی شما، اپلیکیشن‌های دیگر، همه اطلاعات شخصی شما، حتی تصویر چهره، حتی نقطه‌ای که چشمان شما به گوشی نگاه می‌کند، شنود می‌شود. تیک‌تاک یکی از عظیم‌ترین برنامه‌های شنود تاکنون به خصوص از جوانان آمریکایی بوده است.
 
مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا که دموکراتی از ویرجینیاست، گفت: این اپلیکیشن یک تهدید عظیم است. همه اطلاعاتی که فرزند شما وارد و دریافت می‌کند، جایی در پکن نگهداری می‌شود.
 
دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به دنبال توافق امنیتی با تیک‌تاک است که به این اپلیکیشن اجازه می‌دهد از ممنوعیت مربوط به دوران ترامپ رهایی پیدا کند. مخالفان نگران اطلاعاتی مانده‌اند که ممکن است از طریق این اپلیکیشن محبوب که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، به چین درز پیدا کند.
 
سناتور مارکو روبیو از فلوریدا و مایک گالاگر، نماینده جمهوریخواه از ویسکانسین که دو قانونگذار پرنفوذ هستند، ماه جاری اظهار کردند: قانونی را برای ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در آمریکا معرفی می‌کنند و از دولت بایدن برای عدم انجام اقدام کافی، انتقاد کردند.
 
کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، هفته گذشته نگرانی‌های امنیت ملی این سازمان نسبت به تیک‌تاک را تکرار و به یک کمیسیون مجلس گفت: احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران یا نرم افزار، دلیلی نگرانی بی‌نهایت است.
 
دولت آمریکا در حال بررسی پیشنهادی است تا به تیک‌تاک اجازه دهد تحت مالکیت بایت‌دنس، به فعالیت در آمریکا که میلیون‌ها کاربر جوان دارد، ادامه دهد. این توافق شامل هدایت ترافیک کاربران آمریکایی از طریق سرورهایی است که توسط شرکت اوراکل اداره می‌شوند و پایگاه داده این شرکت، بر الگوریتم‌های اپلیکیشن تیک‌تاک نظارت خواهد کرد.
 
شو زی، مدیرعامل تیک‌تاک هفته گذشته گفت: این شرکت سرگرم کار روی پروژه‌ای به نام تگزاس است که اطلاعات حساس کاربران آمریکایی را جدا می‌کند و تنها کارمندان آمریکایی این اپلیکیشن به آن دسترسی خواهند داشت. این اقدام بی‌نهایت دشوار و گران است اما هدف آن رفع نگرانی مقامات آمریکایی است.
 
تیک‌تاک اعلام کرده است بعضی از کارمندان خارج از آمریکا می‌توانند به اطلاعات کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشند اما این اطلاعات را در اختیار دولت چین قرار نمی‌دهند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، اما وارنر ابراز بدبینی کرده و اظهار کرده که کد این اپلیکیشن در چین نوشته شده است و می‌تواند مدیومی باشد که تلاش کند کاربران اپلیکیشن را از موضوعات جنجالی نظیر تایوان دور نگه دارد. سناتور کاتن به مردم آمریکا توصیه کرد این اپلیکیشن را حذف کنند و حتی گوشی خود را تعویض کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.