رسانه‌های اجتماعی

November 22, 2022
12:59 سه شنبه، 1ام آذرماه 1401
کد خبر: 140670

ایلان ماسک: تا زمان اطمینان از توقف جعل هویت‌ها، خبری از عرضه مجدد توییتر بلو نخواهد بود

سرویس توییتر بلو که قرار بود از 8 آذرماه دوباره در اختیار کاربران قرار بگیرد، حالا به گفته ایلان ماسک، تاریخ انتشار مشخصی ندارد.
 
ایلان ماسک چند روز پیش از راه‌اندازی مجدد سرویس توییتر بلو در تاریخ 29 نوامبر (8 آذرماه) خبر داد، اما حالا مالک جدید توییتر به کارمندان این شبکه اجتماعی گفته که سرویس بلو فعلاً ارائه نمی‌شود.
 
سرویس توییتر بلو که یکی از امیدهای ایلان ماسک برای کسب درآمد به حساب می‌آید، در زمان عرضه اولیه دردسرهای زیادی به‌پا کرد و توییتر مجبور به قطع ثبت‌نام‌های جدید شد. در حالی که منتظر بودیم طی چند روز آینده این سرویس 8 دلاری در اختیار کاربران قرار بگیرد، ایلان ماسک هنوز درباره ارائه مجدد آن در تاریخ 8 آذرماه مطمئن نیست.
 
عرضه توییتر بلو پس از اطمینان از توقف جعل هویت
ایلان ماسک در توییتی گفته است تا زمانی که مشکل جعل هویت برطرف نشود، خبری از انتشار مجدد سرویس توییتر بلو نخواهد بود:
 
«تا زمانی که اطمینان بالایی از توقف جعل هویت وجود نداشته باشد، سرویس توییتر بلو منتشر نخواهد شد. احتمالاً از رنگ‌های مختلفی برای سازمان‌ها و اشخاص استفاده خواهیم کرد.»
ایلان ماسک در کنار این توییت، به کارمندان گفته که زمان راه‌اندازی مجدد این سرویس مشخص نیست: «شاید آن را هفته آینده ارائه کنیم و شاید هم دست به چنین کاری نزنیم. با این حال تا زمانی که مطمئن نشویم می‌توانیم با جعل هویت‌های مهم مقابله کنیم، خبری از عرضه توییتر بلو نخواهد بود.»
 
ثروتمندترین فرد دنیا با تصاحب توییتر، دست به تغییرات بزرگی در این شبکه اجتماعی زد؛ از اخراج شمار بالایی از کاربران گرفته تا راه‌اندازی سرویس توییتر بلو جدید. سرویس جدید توییتر در ازای دریافت ماهانه 8 دلار هزینه، به کاربران تیک آبی می‌دهد؛ قابلیتی که در گذشته نشان‌دهنده رسمی بودن یک حساب بود.
 
در حالی که کارکنان توییتر درباره راه‌اندازی این سرویس به ایلان ماسک هشدار داده بودند، مالک جدید توجهی به آن‌ها نکرد. همین بی‌توجهی دردسرهای زیادی هم برای توییتر و هم شرکت‌ها و اشخاص مهم به‌وجود آورد. اما حالا ظاهراً ماسک نمی‌خواهد دوباره ریسک کند و تا زمانی که از عملکرد توییتر بلو مطمئن نشود، دوباره آن را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.