اپلیکیشن

تلفن همراه

November 26, 2022
14:46 شنبه، 5ام آذرماه 1401
کد خبر: 140745

تلگرام با تمسخر واتساپ، جنگ رسانه‌ای با پیام‌رسان متا را وارد مرحله جدیدی کرد

حساب توییتری تلگرام با تمسخر واتساپ، تمرکز خود بر ارائه‌ی قابلیت‌های کاربردی را به رخ کشید. واتساپ به‌تازگی برگزاری نظرسنجی را امکان‌پذیر کرده است.
 
واتساپ که لقب پراستفاده‌ترین پیام‌رسان دنیا را یدک می‌کشد، قطعاً پرکاربردترین نیست. این پیام‌رسان که اکنون بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، همچنان قابلیت‌های متنوعی ارائه نمی‌دهد. از طرفی تلگرام با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، به‌لطف ارائه‌ی قابلیت‌های متنوع در هر به‌روزرسانی جدید، به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کرده است.
 
تلگرام اواخر سال ۲۰۱۸ قابلیت نظرسنجی را به گروه‌ها و کانال‌ها اضافه کرد، بااین‌حال واتساپ تا قبل از به‌روزرسانی جدیدش چنین قابلیتی ارائه نمی‌داد. در واکنش به این اتفاق، تلگرام با یک میم معروف، واتساپ را به سخره گرفت.
تلگرام افزون‌بر فراهم‌کردن بستری برای چت‌های دونفره و گروهی، ساخت کانال را نیز امکان‌پذیر می‌کند و در نسخه‌ی رایگان میزبان قابلیت‌های پرشماری است. این پیام‌رسان نسخه‌ی اشتراکی نیز دارد که با تهیه‌ی آن محدودیت آپلود فایل کاهش می‌یابد و یک‌سری مزایای اختصاصی مثل ایموجی‌های متحرک ارائه می‌شود.
 
واتساپ تا حد زیادی بر سادگی تمرکز کرده است. پیام‌رسان تحت مالکیت متا در هر به‌روزرسانی قابلیت‌هایی را اضافه می‌کند که بسیار ساده‌اند و این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کنند که چرا اضافه شدن قابلیت‌هایی مثل نظرسنجی تا این حد به طول انجامیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.