رسانه‌های اجتماعی

November 26, 2022
16:22 شنبه، 5ام آذرماه 1401
کد خبر: 140758

نفرت پراکنی در توییتر کمتر از گذشته حذف می‌شود

بررسی اتحادیه اروپا نشان داد توییتر نفرت پراکنی را کمتر از سابق حذف می‌کند و مرور موارد مذکور را بیشتر کِش می‌دهد.
 
جدیدترین بررسی اتحادیه اروپا از پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی که در مدت شش هفته در آوریل و مه، چند ماه پیش از این که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شود انجام شد، نشان داد توییتر تقریبا نیمی از گزارش‌هایی که درباره نفرت پراکنی دریافت می‌کند را ظرف مدت ۲۴ ساعت بررسی کرد، در حالی که این نرخ سال گذشته ۸۲ درصد بود. تعداد پست‌هایی که حذف شده‌اند هم حدود پنج درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۵.۴ درصد رسیده است.
 
اطلاعات جدیدی که منتشر شده، هفتمین گزارش از بررسی سالانه اتحادیه اروپا برای ارزیابی نحوه پایبندی پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی به قوانین این بلوک در خصوص انتشار اطلاعات نادرست است.
 
اتحادیه اروپا بیش از ۳۶۰۰ تذکر در خصوص نفرت پراکنی به شش شرکت شامل فیس‌بوک، تیک‌تاک و اینستاگرام ارسال کرده است. فیس بوک بیشترین تذکر (۱۵۵۸) را دریافت کرده و توییتر تنها شرکت دیگری بوده که بیش از هزار تذکر درباره نفرت پراکنی دریافت کرده است.
 
از زمانی که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شده و طرحی را به اجرا گذاشته است که به همه کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ماهانه هشت دلار، صاحب تیک آبی احراز هویت شوند، این شبکه اجتماعی با افزایش موارد جعل هویت شرکت‌ها و سیاستمداران روبرو شده است.
 
واشنگتن پست گزارش کرده که استفاده از واژه‌های توهین آمیز در مدت ۱۲ ساعت پس از تکمیل قرارداد خرید توییتر توسط ایلان ماسک، حدود ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.
 
طبق گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، همان روزی که اتحادیه اروپا آمارش را منتشر کرد، توییتر دفترش در بروکسل که مسئول تضمین رعایت قوانین اتحادیه اروپا در ارتباط با اطلاعات نادرست بود را تعطیل کرد. مدیران سیاست دیجیتالی اروپایی توییتر، پس اخراج نیمی از ۷۵۰۰ کارمند این شرکت توسط ایلان ماسک، آخرین افراد این دفتر کوچک بودند. پس از اولتیماتوم نیمه شب که ایلان ماسک به همه کارکنان توییتر ارسال کرد و به آنها گفت یا ساعت طولانی کار با فشردگی بالا را قبول کنند یا استعفا دهند، در دفتر بروکسل توییتر هیچ کارمندی نماند.
 
فیس‌بوک، یوتیوب، اینستاگرام و سایت بازی فرانسوی "ژو ویدئو" هم امسال گزارش‌های نفرت پراکنی کمتری را ظرف مدت ۲۴ ساعت پس از گزارش شدن آنها، بررسی کردند.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، یوتیوب تنها پلت‌فرمی بود که نرخ حذف محتوای نفرت پراکنی را امسال بهبود بخشید و از ۵۸.۸ درصد به ۹۰.۴ درصد رساند.
 
توییتر قصد دارد سرویس احراز هویت خود را جمعه هفته جاری با رنگ‌های مختلف برای افراد، شرکتها و دولت‌ها عرضه کند. ایلان ماسک اعلام کرد تیک طلایی برای شرکت‌ها، خاکستری برای دولت‌ها و آبی برای افراد از جمله سلبریتی‌ها خواهد بود.
 
وی در توییتی نوشت: سرویس اصلاح شده احراز هویت به افراد اجازه می‌دهد در صورتی توسط سازمان‌هایشان تائید شدند، لوگوی دوم کوچکتری را دریافت کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، این سرویس با هدف کمک به رشد درآمد توییتر و جبران کاهش درآمد تبلیغاتی این شرکت راه اندازی می‌شود. برنامه قبلی برای راه اندازی مجدد این سرویس، برای اطمینان از عرضه بی‌عیب و نقص آن به تاخیر افتاد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.