لبه تکنولوژی

November 27, 2022
13:28 یکشنبه، 6ام آذرماه 1401
کد خبر: 140781

محموله ۳۵۰۰ کیلوگرمی به ایستگاه فضایی بین المللی رفت

اسپیس ایکس یک کپسول حاوی ۳۵۰۰ کیلوگرم بار از جمله آزمایش های علمی را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد.
به گزارش اسپیس، عملیات مذکور که قبلاً قرار بود در ۲۲ نوامبر انجام شود، به دلیل وضعیت نامساعد آب وهوایی به تعویق افتاده بود. در این فرایند یک کپسول دراگون بیست و ششمین مأموریت تامین ذخایر اسپیس ایکس برای ایستگاه فضایی بین المللی را انجام داد. طبق اطلاعات موجود کپسول در ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه گرینویچ روز شنبه به فضا پرتاب شد.
کپسول باری اسپیس ایکس احتمالاً امروز در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ کنار ایستگاه فضایی بین المللی پهلو می‌گیرد. دراگون پس از رسیدن به مقصد ۴۵ روز در فضا می‌ماند.
 
موشک فالکون ۹ و کپسول دراگون این مأموریت برای نخستین بار به فضا ارسال شدند. طبق برنامه ریزی ها، ۸ دقیقه پس از پرتاب، بوستر اول فالکون ۹ از آن جدا شد و روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس فرود آمد.
 
دراگون در این مأموریت ۳۵۰۰ کیلوگرم بار را به فضا برده که شامل گوجه‌های کوچک، میکروسکوپی برای بررسی تغییرات در سیستم ایمنی بدن فضانوردان، فناوری رزین مایع برای ایجاد ساختارهای بزرگ‌تر، پنل‌های خورشیدی، سخت افزاری برای ثبت تصاویر از چشمان فضانوردان و یک سیستم برای ایجاد مواد مغذی از غذاهایی که راحت به فضا ارسال می‌شوند (مانند ماست) می‌شود.
 
این پنجاه و چهارمین پرتاب اسپیس ایکس و پنجمین پرتاب یک کپسول دراگون در ۲۰۲۲ میلادی به حساب می‌آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.