اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 28, 2022
17:47 دوشنبه، 7ام آذرماه 1401
کد خبر: 140834

آغاز به کار نمایشگاه بین المللی اینترنت اشیا در چین

طی سال های اخیر فناوری اینترنت اشیا در جهان توسعه بسیار زیادی داشته و توانسته است حوزه های مختلفی در صنعت و خدمات را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این میان کشور چین یک کشور پیشرو در حوزه فوق محسوب می شود.
شهر ووژی (Wuxi) واقع در استان جیانگ سو در شرق چین این روزها شاهد یکی از مهمترین رویدادهای حوزه فناوری در جهان است. طی روزهای گذشته بسیاری از شرکت ها و مراکز پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات، اینترنت و اینترنت اشیا در نمایشگاه بین المللی اینترنت اشیا ۲۰۲۲ گرد هم آمده و آخرین دستاوردهای این حوزه را معرفی می کنند.
 
این رویداد سه روزه شامل یک اجلاس، نمایشگاهی با آخرین برنامه ‌ها و محصولات اینترنت اشیا و معرفی دستاوردهای چندین انجمن با تمرکز بر موضوعاتی مانند اینترنت صنعتی، سنجش هوشمند و وسایل نقلیه متصل هوشمند است.
 
بازدیدکنندگان از این نمایشگاه با حوزه های مختلف و بعضا عجیب کاربری این فناوری جدید در زندگی روزمره خود مواجه شده و می توانند طیف وسیعی از این فناوری ها را از وسایل نقلیه خود ران گرفته تا  تجهیزات روباتیک صنعتی تماشا کنند.
 
در نمایشگاه سال جاری ۲۴۰ شرکت مرتبط با اینترنت اشیا، از جمله State Grid، China Mobile، Huawei و Microsoft، آخرین محصولات خود را معرفی کرده و از خدمات جدید خود رونمایی می کنند. گفتنی است این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع برگزار شده و آینده این حوزه را به نمایش می گذارد.
 
شهر ووژی یک قطب مهم در حوزه فناوری های ارتباطی در چین محسوب شده و به همین دلیل با عنوان شهر اینترنت اشیا شهرت دارد. در حال حاضر بیش از ۳ هزار شرکت مرتبط با اینترنت اشیا با ارزش خروجی بیش از ۴۹ میلیارد دلار امریکا در این شهر فعالیت کرده و پیشتاز تدوین بیش از نیمی از استانداردهای بین المللی اینترنت اشیا است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.