اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 3, 2022
10:53 شنبه، 12ام آذرماه 1401
کد خبر: 140930

آفکام افزایش قیمت در میانه قرارداد مشترکین را بررسی می‌کند!

ICTna.ir – آفکام تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا ارائه دهندگان پهنای باند بریتانیا به مشتریان اطلاعات شفاف و کافی در مورد افزایش قیمت در اواسط دوره قراردادشان را داده اند یا خیر، آغاز کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، این اقدام آفکام با توجه به مشکلات مالی بسیاری از مصرف‌کنندگان بریتانیایی که در حال حاضر در بحبوحه بحران اقتصادی با آن‌ها مواجه هستند، اهمیت بیشتری دارد. 
 
Bills-Contract-Tear-770x285.jpg
 
 
البته رگولاتور بریتانیا فقط قراردادهای پهنای باند امضا شده بلافاصله قبل از معرفی قوانین جدید در مورد قراردادهای ساده تر در ژوئن را بررسی می کند. علاوه بر این، به نظر می رسد که این کار بیشتر یک کمیته حقیقت یاب در این مرحله خواهد بود. آفکام گفت در صورت نیاز، پس از جمع‌آوری داده‌ها از شرکت‌ها، تحقیقات بیشتری را درباره شرکت‌ها آغاز خواهد کرد.
 
بنابراین به طور خلاصه، آفکام در حال بررسی این موضوع است که آیا نیاز به رسیدگی به عدم شفافیت در قراردادهای پهنای باند دارد یا خیر، براین اساس، بعید به نظر می‌رسد که به این زودی شاهد اقدامات نظارتی مهمی باشیم.
 
با تجزیه و تحلیل شکایات مشتریان و سایر شواهد اولیه، آفکام نگران این است که مصرف کنندگانی که قراردادهایی را بین 1 مارس 2021 و 16 ژوئن 2022 منعقد کرده‌اند، ممکن است اطلاعات کافی واضح در مورد افزایش قیمت‌های در طی دوران قرارداد، که معمولاً در ماه مارس یا در ماه مارس اعمال می‌شود، نداشته باشند.
 
لیندسی فوسل، مدیر گروه ارتباطات و شبکه آفکام، افزود: این امری حیاتی است که از قبل به مردم در مورد هر گونه افزایش قیمتی که در آینده با آنها مواجه خواهند شد در حین قرارداد، گفته شود و ما در حال بررسی هستیم تا بررسی کنیم که آیا این اتفاق در عمل رخ داده است یا خیر.
 
آلتنت انگلستان در اوایل سال جاری نتایج یک نظرسنجی را به اشتراک گذاشت که نشان داد 60 درصد از مصرف کنندگان بریتانیا از افزایش قابل توجه قیمت های آینده در پهنای باند به دلیل تورم رو به رشد آگاه نیستند. با توجه به تصمیم بسیاری از اپراتورهای بریتانیا برای افزایش قیمت ها در بهار بر اساس تورم به علاوه مارجین تا 3.9 درصد، صورت حساب های بزرگی برای بسیاری در انتظار است و برای برخی تعجب برانگیز خواهد بود.
 
آفکام اکنون باید تصمیم بگیرد که تا چه حد به اپراتورها اجازه می دهد این نوع اطلاعات را در چاپ ریز و کم سایز متن قرارداد پنهان کنند.
 
دانا توباک، مدیرعامل Hyperoptic، در پاسخ به تحقیقات آفکام، خاطرنشان کرد: «این یک گام بزرگ رو به جلو در جلوگیری از آسیب مصرف‌کننده ناشی از افزایش قیمت در میانه قرارداد است.
 
توباک گفت: «همانطور که در نامه من به آفکام در ماه آوریل تأکید شد، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان از بندهای قرارداد و اینکه چگونه تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرند بی‌اطلاع هستند
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.