اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 3, 2022
11:00 شنبه، 12ام آذرماه 1401
کد خبر: 140932

دولت ایتالیا طرح شبکه واحد ثابت را اجرا می‌کند

 
ICTna.ir – دولت ایتالیا رسماً طرح بلندمدت ایجاد یک شبکه ثابت واحد از دارایی های اپراتورهای TIM و Open Fiber را به پایان رسانده است، اما داستان به همین جا ختم نمی شود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، TIM با اعلام «باز بودن بحث» در هنگام تنظیم یک طرح شبکه جدید و همچنین تأیید اینکه معامله‌ای که در ماه مه گذشته توسط سهامداران آن و Open Fiber امضا شد، اکنون ممکن است بی‌اثر تلقی شود، موضوع را وارد فاز تازه ای کرده است.
 
Italy-smartphone-770x285.jpg
 
TIM، Open Fiber، CDP Equity – بازوی سهام خصوصی Cassa Depositi e Prestiti (CDP) و یکی از سهامداران هر دو شرکت مخابراتی – KKR و Macquarie Asset Management یادداشت تفاهم ای در مورد شبکه واحد، شش ماه پیش با هدف دستیابی به یک توافق الزام آور تا پایان اکتبر امضا کرده بودند. مجموعه‌ای از تأخیرها، به دلیل انتخابات ایتالیا، که باعث شد جورجیا ملونی قدرت را در ایتالیا به دست گیرد، رخ داد، اما با این وجود، CDP قرار بود تا 30 نوامبر پیشنهادی برای دارایی‌های شبکه TIM ارائه دهد. اما این اتفاق نیفتاد.
 
عدم تفاهم سهامداران مختلف در ارزش گذاری به طور گسترده گزارش شده است. اساساً، Vivendi، سهامدار عمده TIM، زیرساخت را در حدود 31 میلیارد یورو ارزیابی می کند، اما CDP به 20 میلیارد یورو از جمله بدهی نگاه می کند، در حالی که بسیاری معتقدند رقم 15 تا 18 میلیارد یورو واقعی تر است. علاوه بر این، در حالی که رئیس‌جمهور جدید کاملاً طرفدار ملی‌سازی مجدد شبکه TIM است، اما طبق گزارش‌ها، او از این ایده که CDP مبلغ هنگفتی برای دارایی‌ها صرف می‌کند، استقبال نمیکند.
 
دولت ایتالیا در مورد طرح لغو شده حرف زیادی برای گفتن نداشت، اما خاطرنشان کرد که در حال پیشبرد راه حل جدیدی است.
 
با در نظر گرفتن اولویت تقویت نیروی انسانی TIM و اجرای یک شبکه ملی کارآمد و گسترده تحت کنترل دولت، دولت در نظر دارد رویه ای را ترویج کند که تا 31 دسامبر بتواند به تعریف بهترین راه‌حل‌های بازار بادوام برای به حداکثر رساندن ظرفیت و منافع حاکمیت کمک کند. دولت در بیانیه‌ای خطاب به اتحادیه های کارگری اعلام کرد: منافع کشور، شرکت‌های ذی‌ربط و سهامداران و ذینفعان آن‌ها با در نظر گرفتن مقررات موجود در سطح ملی و اروپایی و توازن‌های اقتصادی، مالی و اشتغالی لازم است.
 
TIM در ماه ژوئیه طرحی برای جدا کردن عملیات شبکه خود از مشاغل خدماتی ارائه کرد، حرکتی که باید و شاید هنوز هم پیشروی برای مانور شبکه واحد باشد. NetCo دارایی های شبکه خود از جمله FiberCop و Sparkle را در خود جای خواهد داد، در حالی که ServiceCo اپریشن مصرف کننده TIM، TIM Enterprise و TIM Brasil را پوشش می دهد.
 
در نهایت، TIM اعلام کرد که هیئت مدیره آن با انتصاب رئیس و مدیر عامل گروه SRI جولیو گالازی به عنوان مدیر مستقل، جایگزین لوکا دی میو که در ماه سپتامبر استعفا داد، موافقت کرده است و در حال کار بر روی یافتن جایگزینی برای فرانک کادورت است که ماه گذشته از سمت خود کناره گیری کرد، می باشد.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.