باندپهن

باندپهن ثابت

December 3, 2022
14:42 شنبه، 12ام آذرماه 1401
کد خبر: 140951

دستور رئیس مجلس برای رسیدگی به پرونده افزایش آبونمان تلفن ثابت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پی انتقادات نمایندگان نسبت به افزایش آبونمان تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، کمیسیون صنایع و معادن را مامور رسیدگی به این مساله کرد. نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش یک‌باره هزینه آبونمان قبوض تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات انتقاد کرده است و این افزایش را در شرایط فعلی که مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، نادرست دانستند.
 
علیرضا سلیمی در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصول ۵۲ و ۵۳ و ۵۴ این قانون عنوان کرد: «مخابرات مبلغی را به‌عنوان آبونمان ثابت در قبض‌ها لحاظ کرده است؛ به این منوال که برای مثال ۱۰هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر کسی این میزان را استفاده کرد از همان مبلغ برداشت می‌شود و اگر کسی به این میزان مکالمه نداشت، باز هم این مبلغ از این مشترک دریافت می‌شود؛ درحالی‌که بر اساس اصل ۵۲ و ۵۳ به‌دلیل عدم پیش‌بینی این موضوع در بودجه خلاف قانون اساسی و بر اساس اصل چهار نیز خلاف شرع است.»
 
کاظم دلخوش اباتری نیز با انتقاد از عملکرد  وزارت‌خانه‌ها که باعث افزایش چند برابری هزینه‌های مردم شده‌اند، گفت: «‌هزینه‌های آب و برق افزایش یافته و حتی میزان هزینه آب شهرک‌های صنعتی نیز به متر مکعبی چهارهزار و ۶۰۰تومان رسیده است. همچنین آبونمان مخابرات ۱۵هزار نفر در قبوض لحاظ شده است.»
 
مرتضی حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس نیز با انتقاد از افزایش نرخ آبونمان تلفن ثبت به ۲۰هزار تومان اظهارکرد: «با گرانی‌های فعلی و فشاری که به مردم تحمیل می‌شود، شرکت مخابرات ایران باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.»
 
محمدعلی محسنی‌بندپی در تذکر شفاهی به وزیر ارتباطات گفت: «اخیرا شرکت مخابرات ایران طی پیامکی به استفاده‌کنندگان تلفن ثابت اعلام کرده مبلغ ۲۰هزار تومان به صورت‌حساب ماهانه آنها تحت عنوان حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت اضافه می‌شود. تا چه زمانی وزارت‌خانه‌ها به جای کاهش هزینه‌های خودشان به جای درآمد دست در جیب مردم می‌کنند؟ درخواست می‌شود هیأت رئیسه با قید دو فوریت به این موضوع رسیدگی کند.»
 
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات نمایندگان درخصوص افزایش هزینه تلفن‌های ثابت گفت: «کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید به موضوع ذکرشده درباره مخابرات رسیدگی کند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.