فناوری اطلاعات

December 3, 2022
17:34 شنبه، 12ام آذرماه 1401
کد خبر: 140964

اندروید TV 13 با قابلیت‌های جدید در زمینه HDMI و دسترس‌پذیری منتشر شد

گوگل بالاخره بروزرسانی اندروید TV 13 را با قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌های مختلفی منتشر کرد. البته هنوز خیلی از دستگاه‌ها این آپدیت را دریافت نکرده‌اند.
گوگل پس از ماه‌ها انتظار و انتشار پیش‌نمایش‌های مختلف، بالاخره اندروید TV 13 را منتشر کرد. این بروزرسانی البته هنوز برای بسیاری از دستگاه‌ها در دسترس قرار نگرفته است. در ادامه نگاهی به قابلیت‌های جدید آن خواهیم داشت.
 
اندروید TV 13 به‌لحاظ تغییراتی که برای کاربر ملموس باشند، بروزرسانی نسبتاً کوچکی است. ولی گوگل به برخی از مهم‌ترین تغییرات این آپدیت اشاره کرده است. یکی از آن‌ها، ارائه قابلیت تغییر رزولوشن پیش‌فرض و نرخ نوسازی منابع HDMI است. این قابلیت می‌تواند شرایط پخش بعضی از محتواهای ویدیویی را بهبود دهد.
 
به‌علاوه، تغییر حالت HDMI حالا می‌تواند با MediaSession به اشتراک گذاشته شود تا دستگاه‌های HDMI در صورت تغییر حالت HDMI امکان صرفه‌جویی در انرژی یا توقف پخش محتواها را داشته باشند. ای‌پی‌آی AudioManager هم حالا می‌تواند پیش از پخش محتوا برای تعیین فرمت صوتی مناسب استفاده شود.
 
قابلیت‌های جدید دسترس‌پذیری در اندروید TV 13
اندروید TV 13 اکنون از چیدمان‌های جدید برای کیبورد پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان بازی‌ها هم می‌توانند در بازی‌های خود از موقعیت کلیدها روی کیبوردهای فیزیکی استفاده کنند.
 
این نسخه همچنین قابلیت‌هایی را برای ارتقای امکانات دسترس‌پذیری تلویزیون‌ها فراهم کرده است. API جدید توضیحات صوتی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به تنظیمات مدنظر کاربر در زمینه توضیحات صوتی دسترسی داشته باشند و بر همین اساس، توضیحات صوتی خود را به فرد ارائه کنند.
 
اندروید TV 13 در حال حاضر فقط برای ADT-3 و شبیه‌ساز اندروید TV در اندروید استودیو در دسترس است. فعلاً نمی‌دانیم که این آپدیت چه زمانی در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت؛ ولی با توجه به اینکه کروم‌کست گوگل اخیراً آپدیت اندروید 12 را دریافت کرده بود، احتمالاً باید کمی بیشتر صبر کنیم تا عرضه عمومی اندروید 13 آغاز شود.
 
اندروید پرکاربرترین سیستم‌عامل دنیاست که در سراسر جهان بیش از 2.5 میلیارد کاربر دارد و روی دستگاه‌های مختلفی، از گوشی گرفته تا خودرو و حتی تلویزیون‌ها هم استفاده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.