سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 4, 2022
15:21 یکشنبه، 13ام آذرماه 1401
کد خبر: 140991

سهم ویندوز ۱۱ میان گیمرها به‌سرعت درحال افزایش است

بنا به اعلام شرکت Valve، میزان استفاده‌ از ویندوز ۱۱ میان گیمرهای پلتفرم استیم به‌سرعت درحال افزایش است.
 
جدیدترین گزارش Valve، سخت‌‌افزار و نرم‌افزار مورداستفاده‌ی گیمرهای استیم را نشان می‌دهد. داده‌های ماه نوامبر ۲۰۲۲ این شرکت حاکی از است که سهم بازار ویندوز ۱۱ به‌میزان درخورتوجهی افزایش یافته است و ازطرفی تعداد کاربران ویندوز ۱۰ در این پلتفرم روند کاهشی را دنبال می‌کند.
 
به گزارش Neowin، ویندوز ۱۱ روی استیم اکنون درحال تجربه کردن مهاجرت تعداد بسیاری زیادی از گیمرها است. گزارش نوامبر ۲۰۲۲ این شرکت نشان می‌دهد سهم جدیدترین نسخه‌ی ویندوز مایکروسافت درمقایسه با ماه گذشته ۴٫۶۱ درصد افزایش یافته و به ۲۷٫۹۸ درصد رسیده است. سهم ویندوز ۱۰ نیز در نوامبر ۲۰۲۲ با کاهش ۳٫۳۱ درصدی به ۶۵٫۶۰ درصد رسید. یکی از دلایل احتمالی در این‌مورد، انتشار به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ است که قابلیت‌های جذابی برای گیمرها به‌ارمغان می‌آورد.
 
داده‌های نوامبر ۲۰۲۲ شرکت Valve همچنین نشان می‌دهد سهم بازار نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۷ با کاهش ۱٫۷۱ درصدی درمقایسه با ماه گذشته، به ۱٫۸۸ درصد رسیده است. ازطرف دیگر سهم نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۸٫۱ با افزایش ۰٫۰۱ درصدی به ۰٫۴۱ درصد رسیده و نسخه‌ی ۳۲ بیتی ویندوز ۷ نیز ۰٫۱۱ درصد از سهم بازار این پلتفرم را دراختیار دارد. در ادامه خلاصه‌ی درصد استفاده از نسخه‌های مختلف ویندوز در پلتفرم استیم آورده شده است:
 
ویندوز ۱۰ با کاهش ۳٫۳۱ درصدی نسبت‌به ماه گذشته ۶۵٫۶۰ درصد
ویندوز ۱۱ با افزایش ۴٫۶۱ درصدی نسبت‌به ماه گذشته ۲۷٫۹۸ درصد
نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۷ با کاهش ۱٫۷۱ درصدی نسبت‌به ماه گذشته ۱٫۸۸ درصد
نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۸٫۱ با افزایش ۰٫۰۱ درصدی ۰٫۴۱ درصد
نسخه‌ی ۳۲ بیتی ویندوز ۷ بدون تغییر نسبت به ماه گذشته ۰٫۱۱ درصد
 
به‌طور کلی، سهم همه‌ی نسخه‌های ویندوز در استیم معادل ۹۶٫۱۱ درصد است که نسبت‌به ماه قبل با کاهش ۰٫۳۹ درصدی مواجه شده است. macOS اپل نیز با بهبود ۰٫۲۲ درصدی نسبت‌به ماه گذشته اکنون ۲٫۴۵ درصد از سهم بازار سیستم‌عامل‌های دسکتاپ را میان کاربران پلتفرم استریم دراختیار دارد و لینوکس با سهم ۱٫۴۴ درصدی در جایگاه بعدی قرار گرفته است.
 
یکی از تغییرات مهم در جزئیات سخت‌افزاری کاربران استیم در گزارش نوامبر ۲۰۲۲ این شرکت، گرافیک GTX 1650 انویدیا است که درحال‌حاضر محبوب‌ترین گزینه میان گیمرها محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید جدول برترین سخت‌افزارهای مورداستفاده‌ی گیمرها در استیم را مشاهده کنید:
vcx.PNG
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.