رسانه‌های اجتماعی

December 4, 2022
15:23 یکشنبه، 13ام آذرماه 1401
کد خبر: 140992

شکایت از متا به دلیل جمع آوری اطلاعات مالی کاربران

گروهی ازافراد ناشناس که در ۲۰۲۰ میلادی با استفاده از سرویس شرکت H&R Block مالیات هایشان را به طور آنلاین پرداخت کرده اند، شاکی متا هستند زیرا متا حریم خصوصی آنها را زیرپا گذاشته است.
به گزارش انگجت H&R Block یک شرکت آمریکایی سرویس های پرداخت مالیات است که در کانادا، ایالات متحده و استرالیا فعالیت می کند.
 
این درحالی است که اخیرا تحقیقی نشان داده بود H&R Blockهمراه دیگر وب سایت های پرطرفدار پرداخت مالیات مانند TaxAct و TaxSlayer اطلاعات حساس مالی کاربران را از طریق ابزار ردیابی پیکسل به متا ارسال کرده اند.
 
پیکسل در حقیقت نوعی کد است که شرکت ها در وب سایت شان قرار می دهند تا بتوانند فعالیت های بازدیدکنندگان را ردیابی و کاربران فیس بوک و اینستاگرام را شناسایی کنند تا به این ترتیب آنها را هدف تبلیغات قرار دهند. ظاهرا این وب سایت های پرداخت مالیات اطلاعات خصوصی کاربران مانند داده های مربوط به درآمد و غیره را از طریق همین کد به متا انتقال داده اند. سرویس های پرداخت مالیات در حال حاضر تنظیمات پیکسل خود را تغییر داده اند تا اطلاعات ارسال نشود یا هنگام انتشار گزارش مذکور مشغول ارزیابی شیوه استفاده از این کد بوده اند.
 
متا در بیانیه ای اعلام کرد آگهی دهندگان اجازه ندارند اطلاعات خصوصی کاربران را فاش کنند و این شرکت از سیستمی خودکار استفاده می کند که می تواند محتوای حساسی که از طریق پیکسل ارسال می شود را فیلتر کند.
 
شاکیان در شکایت خود ادعا کرده اند متا از کسب وکارهایی که پیکسل را استفاده می کنند می خواهد قبل از هرگونه ارسال اطلاعات، به طور قانونی اجازه جمع آوری، استفاده و اشتراک گذاری داده های کاربران را دریافت کرده باشند. اما آنها مدعی هستند متا هیچ تلاشی برای اجرای این قانون نمی کند و در عوض به یک سیستم ناکارآمد اکتفا کرده که به نقض مکرر قوانین منجر می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.