تلفن همراه

گوشی

December 4, 2022
16:20 یکشنبه، 13ام آذرماه 1401
کد خبر: 141003

آیفون‌های مجهز به سنسور LiDAR می‌توانند قد افراد را اندازه‌گیری کنند

از آیفون ۱۲ تا ۱۴ دو مدل پرو و پرو مکس از هر سری به لطف تعبیه‌ی سنسور LiDAR این امکان را دارند که قد افراد را با دقت و سرعت بالایی اندازه‌گیری کنند.
اگر از علاقه‌مندان به محصولات اپل باشید، می‌دانید این شرکت آمریکایی برای دو مدل پرو و پرو مکس از گوشی‌های خود مجموعه دوربین بهتر و جذاب‌تری در نظر می‌گیرد. البته اگر خیلی به صورت تخصصی به موضوع نگاه نکنیم، برای برخی از افراد این مجموعه فقط به لطف اضافه شدن سنسور تله‌فوتو جذاب‌تر شده اما آنچه که این گوشی‌ها را در این زمینه خاص می‌کند، وجود سنسور LiDAR است. سنسوری که بیشتر با هدف بهره‌مندی از امکانات واقعیت افزوده در این گوشی‌ها تعبیه شده اما فعلا کاربرد کمتری در این زمینه دارد.
 
برخی از شرکت‌ها نظیر سامسونگ هم از سنسور مشابهی تحت عنوان مدت پرواز در گوشی‌های خود استفاده می‌کردند. اما سامسونگ با این دلیل که چون هنوز واقعیت افزوده به آن صورت که باید همه‌گیر نشده، این سنسور را از گوشی‌های خود حذف و تلاش کرد تمرکز را روی تقویت دوربین‌های دیگر بگذارد. اپل اما از آیفون ۱۲ تاکنون همچنان به تعبیه‌ی سنسور LiDAR در دو مدل پرو و پرو مکس اصرار داشته و دارد. سنسوری که شاید در زمینه‌ی واقعیت افزوده به کار خیلی‌ها نیاید اما می‌تواند قد کاربران را خیلی راحت و سریع اندازه‌گیری کند.
اگر می‌خواهید قد شخصی را اندازه‌گیری کنید، اپلیکیشن Measure را باز کرده و آیفون را به سمت آن شخص نگه دارید. توجه داشته باشید شخص مورد نظر باید از سر تا پا کاملا توسط آیفون رویت شود و در زاویه‌ی دید آن حضور داشته باشد در غیر این صورت فرایند با مشکل مواجه خواهد شد. بعد از مدت زمان کوتاهی، یک خط بالای سر شخص ظاهر می‌شود و عددی هم که گویای میزان قد او است، در زیر خط به نمایش در می‌آید.
 
شما می‌توانید در تنظیمات مربوط به این اپلیکیشن (بخش Measure Units)، میزان قد را روی فیت و اینچ و سانتی‌متر تنظیم کنید تا بهتر و راحت‌تر متوجه میزان داده شده شوید. این اپلیکیشن قد افراد را از کف جایی که در آن ایستاده‌اند، تا بالاترین نقطه‌ی سر (مو، کلاه و…) اندازه‌گیری می‌کند. نکته‌ی جالب‌تر در رابطه با عملکرد این سنسور این است که می‌تواند قد افراد را حتی در حالی که روی صندلی نشسته هستند هم اندازه‌گیری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.