تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

December 5, 2022
11:28 دوشنبه، 14ام آذرماه 1401
کد خبر: 141017

عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً به نیمه دوم سال ۲۰۲۳ موکول می‌شود

مینگ‌چی کو اعلام کرده است عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی افزوده‌ی اپل به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری احتمالاً تا نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی به‌تعویق خواهد افتاد.
طبق اعلام مینگ‌چی کو، ارسال انبوه قطعات موردنیاز برای هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد؛ اما او معتقد است عرضه‌ی انبوه این محصول به بازار تا نیمه‌ی دوم سال آینده رخ نخواهد داد. بدین‌ترتیب، حتی اگر اپل این دستگاه را اوایل سال بعد معرفی کند، تا نیمه‌ی دوم سال آینده روانه‌ی بازار نخواهد شد.
 
به‌گزارش Macrumors، کنفرانس WWDC 2023 که ماه ژوئن برگزار خواهد شد، فرصت بسیار مناسبی است تا اپل اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را درکنار کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) آن معرفی کند. توسعه‌دهندگان از این SDK برای ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده‌ی مخصوص هدست اپل استفاده خواهند کرد.
 
این در حالی است که مینگ‌چی کو قبلاً اعلام کرده بود اپل قصد دارد اولین در ماه ژانویه و با برگزاری رویدادی مطبوعاتی، هدست واقعیت مجازی/واقعیت افزوده‌ی خود را رونمایی کند و پس‌ازآن در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳، این محصول را روانه‌ی بازار خواهد کرد.
 
کو نمی‌داند که آیا این تأخیر به‌عقب‌افتادن رویداد ماه ژانویه منجر خواهد شد یا خیر؛ اما خاطرنشان می‌کند که طولانی‌شدن فاصله‌ی بین رویداد مطبوعاتی غول فناوری مستقر در کوپرتینو برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی این شرکت و عرضه‌ی آن، ممکن است به فروش دستگاه مذکور آسیب بزند. انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی افزوده‌ی اپل محصولی گران‌قیمت و خاص باشد. مینگ‌چی کو پیش‌بینی می‌کند که این شرکت در سال ۲۰۲۳ کمتر از ۵۰۰ هزار واحد از این محصول روانه‌ی بازار خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.