بازار سرمایه

December 5, 2022
14:11 دوشنبه، 14ام آذرماه 1401
کد خبر: 141025

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام مطرح کرد: آمادگی برای واگذاری زمین به منظور احداث گلخانه‌های هوشمند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی پیام از آمادگی لازم برای واگذاری زمین به‌منظور احداث پایلوت گلخانه‌های هوشمند خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام؛ در جریان بازدید شاهپور علائی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ضمن تشریح استعدادها و ظرفیت‌های منطقه ویژه از اعلام آمادگی مجموعه پیام برای همکاری‌های مشترک در خصوص استفاده از ظرفیت‌های منطقه برای تولید و توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان البرز خبر داد.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌ها و برنامه‌های منطقه ویژه در حوزه کشاورزی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: پیام یک فرودگاه بزرگ تخصصی است که با یک باند ۴۲۰۰ متری به‌صورت تخصصی برای کارگو در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام از اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی در خصوص استفاده از یارانه سوخت برای حمل بار درزمینهٔ صادرات کلیه محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ دو سال متوالی موضوع این موضوع پیش‌بینی و امکان استفاده از این ظرفیت قانونی در این مجموعه فراهم است.
 
قنبرپور با اشاره به اینکه در بخش تولید منطقه ویژه ۳۰۰ شرکت در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند گفت: نحوه کار به‌صورت اجاره بلندمدت زمین (25 ساله) در قالب قرارداد اجاره در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد که رقم بسیار ناچیزی است و تا سه سال رقم اجاره ثابت و از سال چهارم ۱۵ درصد افزایش پیش‌بینی‌شده است که در این صورت سرمایه شرکت‌ها درگیر زمین نمی‌شود.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با بیان اینکه استان البرز قطب کشاورزی است و شاهد تولید محصولات یونیک و در تراز صادرات در این استان هستیم، افزود: بخش زیادی از کسب‌وکارها در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند و برای صادرات محصولاتشان از مسیرهای زمینی و امکانات استان‌های دیگر استفاده می‌کنند درحالی‌که این امکان در استان البرز به‌خوبی فراهم‌شده است.
 
قنبرپور با اشاره به استقرار گمرک استان در محدوده منطقه ویژه و سهولت عملیات ترخیص بار گمرکی استان، موضوع قرنطینه کشاورزی را از نیازهای جدی منطقه ویژه دانست و از اعلام آمادگی برای مساعدت در تأمین زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه خبر داد و تصریح کرد: استقرار چنین امکانات و زیرساخت‌هایی امکان جذب ثروت و سرمایه‌گذار برای احداث زیرساخت‌هایی نظیر ایجاد سردخانه و راه‌اندازی گلخانه‌های هوشمند تولید محصولات کشاورزی را در داخل منطقه ویژه فراهم می‌کند، لذا این آمادگی وجود دارد ظرفیت‌های لازم برای احداث پایلوت گلخانه‌های هوشمند در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام اختصاص یابد.
 
شاهپور علائی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و جمعی از مدیران این سازمان با هدف آغاز همکاری‌های مشترک از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.