تلفن همراه

فناوری

December 5, 2022
15:23 دوشنبه، 14ام آذرماه 1401
کد خبر: 141031

اریکسون: تا پایان سال، یک میلیارد کاربر به شبکه 5G متصل می‌شوند

=تا پایان سال جاری، یک میلیارد نفر امکان استفاده از اینترنت پرسرعت 5G را خواهند داشت؛ اگرچه ممکن است هزینه‌هایی به‌همراه داشته باشد.
 
اریکسون، سازنده تجهیزات مخابراتی در آخرین گزارشش می‌گوید، تا پایان سال یک میلیارد مشترک در سراسر جهان به 5G متصل خواهند شد؛ درحالی‌که نسل چهارم اینترنت بی‌سیم، تاکنون دراختیار بیش از پنج میلیارد مشترک قرار گرفته است. اریکسون پیش‌بینی می‌کند که رشد 4G تا پایان سال به اوج خود می‌رسد و 5G برای جایگزینی استانداردهای ارتباطی رایج رقابت می‌کند. نزدیک‌به ۳۵ درصد از کاربران تلفن همراه در آمریکای شمالی تا پایان سال ۲۰۲۲ می‌توانند به نسل پنجم اینترنت متصل شده و از سرعتی بسیار سریع‌تر از اینترنت LTE بهره‌مند شوند؛ اما طبق گفته اریکسون، برای استفاده از آن باید هزینه بیشتری بپردازند.
 
اریکسون می‌گوید، ۲۵ درصد از اپراتورهایی که 5G را در سطح جهانی ارائه می‌کنند، نزدیک‌به ۴۰ درصد هزینه بیشتر دریافت می‌کنند و به‌نظر می‌رسد این موضوع در ایالات متحده به ماجرایی پیچیده تبدیل شده است. در Verizon که یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه و ارائه‌دهنده اینترنت جهان محسوب می‌شود، کاربران برای دسترسی به باند میانی 5G، به طرح نامحدود پریمیوم نیاز خواهند داشت؛ چراکه سرویس‌های نامحدود ارزان‌تر آن، سرعتی مشابه LTE ارائه می‌دهند.
 
از سوی دیگر، تمام سرویس‌های T-Mobile نیز شامل 5G میان‌باند می‌شود؛ اما افرادی که از ابتدایی‌ترین طرح آن یعنی Essentials با قیمت ۶۰ دلار در ماه استفاده می‌کنند، همواره درمعرض اولویت‌بندی داده‌ها قرار می‌گیرند و هنگام ترافیک شبکه، سرعت پایین‌تری دریافت خواهند کرد. این در حالی است که با پرداخت هزینه‌ی ۸۵ دلاری، می‌توانند از طرح Magenta Max برخوردار شوند که میزان مصرف کاربر و ترافیک شبکه، تأثیری در کاهش سرعت آن نخواهد داشت.
 
اریکسون می‌گوید، روند استفاده از سرعت اینترنت برای ترغیب مشتریان به پرداخت هزینه‌ی بیشتر ادامه دارد. از طرفی، این قیمت‌گذاری‌ها رو به افزایش است و ۲۴ درصد از کسانی که از اینترنت 5G برخوردار هستند، از آن برای ایجاد انگیزه در مصرف‌کنندگان جهت استفاده از سرعت بالاتر و پرداخت هزینه‌ی بیشتر بهره می‌برند. براساس گزارش اریکسون، انتظار می‌رود امکان استفاه از 5G برای بسیاری از کاربران فراهم شود، اما باید برای پرداخت هزینه‌های این فناوری نیز آماده باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.