فناوری اطلاعات

December 7, 2022
13:40 چهارشنبه، 16ام آذرماه 1401
کد خبر: 141076

۴ دستور رئیس جمهور به وزارت اقتصاد؛ از حمایت از دانش بنیانها تا بکارگیری فناوریهای جدید و اینترنت اشیاء

بر اساس دستورات ۴ گانه رئیس جمهور، استفاده از ابزارهای نوین، جلوگیری از ایجاد انحصار، بکارگیری فناوری‌های جدید و توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان بایستی در دستور کار وزارت اقتصاد، معاونت علمی و بیمه مرکزی باشد.
رئیس جمهور در پیامی مکتوب، با اشاره به حوزه دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اعلام کرده است، باید به توسعه این صنعت پرداخت و سیاستها و سازوکارهای لازم در این راستا تدوین و اجرایی شود. دانش بنیان بودن یعنی تولید متکی بر خلاقیت نوآوری و دانش و ایجاد الگوهای کسب و کار در دوران تحول و ورود فناوریهای جدید به صنعت بیمه فعالان این بخش باید ضمن حفظ مشتریان خود با عرضه محصولات و خدمات جدید و با به کارگیری فناوریها و روشهای نوین از قبیل هوش مصنوعی یادگیری ماشینی کلان داده‌ها و اینترنت اشیاء در ارائه خدمات و محصولات برای حداکثرسازی رضایتمندی  گامهای بلندی را بردارند اکنون باید به توسعه این صنعت پرداخت و سیاستها و سازوکارهای لازم در این راستا تدوین و اجرایی شود.
 
 بر این اساس ضروری است رویکردهای ذیل در صنعت بیمه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
1- ابزارهای نوین و روشهای جدید بیمه‌ای برای پوشش مخاطرات فعالیتهای دانش بنیان و همچنین طراحی و مشوقهای لازم برای بکارگیری آنها در شرکتهای دانش بنیان ارائه شود. 
 
2- از ایجاد انحصار در صنعت بیمه جلوگیری کرده و مجوزهای لازم برای فعالیت شرکتهای نوپای بیمه ای که به ارائه روشهای نوین بیمه‌ای میپردازند، فراهم شود. 
 
3- از فناوری‌های جدید و توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در زنجیره ارزش خدمات بیمه ای به ویژه برای تقاطع اطلاعات، انجام دقیق ارزیابیها و محاسبات بیمه ای کاهش هزینه های بیمه ای و افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات بیمه‌ای استفاده حداکثری صورت گیرد.
 
4- پوشش بیمه‌ای لازم برای گسترش صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی شرکتهای دانش بنیان فراهم شود. 
 
لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه ای زمینه‌های لازم را برای اجرای رویکردهای مذکور فراهم نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.