فناوری اطلاعات

December 9, 2022
11:10 جمعه، 18ام آذرماه 1401
کد خبر: 141098

آمازون برای جلوگیری از محکومیت در اروپا مشتری مدار می‌شود

کمیسیون اروپا و آمازون به توافقی دست یافته اند که به این شرکت خرده فروشی اجازه می‌دهد جلوی جریمه خود را به دلیل سوء استفاده از داده‌های فروشندگان کالا بگیرد.
به گزارش تایمز مالی، این شرکت متعهد شده که با محصولات رقیب خود که در بخش Buy Box وب‌سایت آمازون عرضه می‌شوند به طور یکسان برخورد کند، اقدامی که باعث افزایش احتمال دیده شدن و فروش کالاهای مذکور می‌شود. آمازون همچنین موافقت کرد برای مشتریانی که کمتر به دنبال خرید در سریع‌ترین زمان ممکن هستند، پیشنهادات ویژه‌ای ایجاد کند، و همچنین به فروشندگان اجازه دهد تا در مورد شرکتی که می‌خواهند کالاهایشان را تحویل دهند، خود تصمیم بگیرند.
 
کمیسیون اروپا قصد دارد حصول این توافق را در ۲۰ دسامبر اعلام کند، اگرچه این تاریخ ممکن است تغییر کند، ولی آنچه تغییر نخواهد کرد، شرایط معامله است. یک منبع به این نشریه گفت: موضوعات بسیار کمی برای بحث وجود دارد. پس از رسمیت یافتن این توافق، آمازون باید حداقل به مدت پنج سال به تعهدات خود عمل کند.
 
در ماه جولای، آمازون قول داد اقداماتی را برای عادلانه‌تر کردن خدمات به فروشندگان خود انجام دهد، اما مدعی شد احساس می‌کند طور غیرمنصفانه توسط قانون بازارهای دیجیتال هدف قرار گرفته است.
 
توافق با اتحادیه اروپا به آمازون فرصت را می‌دهد تا از اعمال جریمه کمیسیون اروپا جلوگیری کند. کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۹، تقریباً یک سال کامل قبل از اینکه وال استریت ژورنال گزارشی را منتشر کند، بررسی نحوه استفاده آمازون از داده‌های تجاری را آغاز کرد. این بررسی نشان داد آمازون از داده‌های فروشندگان کالا برای طراحی محصولات رقیب استفاده کرده است.
 
در ماه آوریل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هم تحقیقات خود را در مورد استفاده آمازون از داده‌های اشخاص ثالث آغاز کرد. پیش از آن، سنای آمریکا هم از وزارت دادگستری خواست تحقیقاتی را در مورد آمازون انجام دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.