سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 9, 2022
16:08 جمعه، 18ام آذرماه 1401
کد خبر: 141106

تولید تراشه‌های تایوانی آیفون و مک در داخل آمریکا

تیم کوک، رئیس اپل فاش کرده که این شرکت در آینده تراشه‌های ساخته شده در کارخانه شرکت تی اس ام سی تایوان در فونیکس آریزونا را برای استفاده در آیفون و رایانه‌های مک خریداری خواهد کرد.
به گزارش انگجت، در حالی که کوک نحوه استفاده از این تراشه‌ها را افشا نکرده، انتظار می‌رود تراشه‌های ۴ و ۳ نانومتری نسل بعدی آیفون‌ها، رایانه‌های مک و سایر محصولات کلیدی در خود آمریکا تولید شوند. اپل در حال حاضر بزرگترین مشتری تی اس ام سی است.
 
شرکت‌های فناوری آمریکا بیم دارند در صورت درگیری این کشور با چین بر سر تایوان نتوانند به تراشه‌ها و نیمه هادی‌های تولیدی در تایوان دسترسی داشته باشند و از همین رو سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای برای تولید انواع سخت افزار در درون خاک آمریکا انجام داده‌اند.
 
انتظار می‌رود کارخانه فونیکس در سال ۲۰۲۴ تولید خود را آغاز کند. به دلیل افزایش تقاضا، کارخانه بعدی در سال ۲۰۲۶ راه اندازی می‌شود. در مجموع، این دو کارخانه سالانه حدود ۶۰۰۰۰۰ ویفر تراشه خواهند ساخت. شرکت تایوانی ۴۰ میلیارد دلار برای راه اندازی این کارخانه‌ها هزینه می‌کند و با استفاده از مزایای قانون تراشه و علم که به منظور ایجاد انگیزه برای تولید داخلی نیمه هادی ایالات متحده تصویب شده، یارانه نیز دریافت می‌کند.
 
اینتل هم در حال ساخت کارخانه‌هایی در آریزونا و اوهایو است. این شرکت قصد دارد یک کارخانه ریخته‌گری برای سایر شرکت‌هایی که به دنبال برون‌سپاری تولید تراشه هستند، راه اندازی کند و برای ساخت قطعات مورد نیاز اپل هم ابراز علاقه کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.